شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
کمیسیون برجام ضربه بدی به کشور زد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این نکته که گزارش برجام خارج از کمیسیون ویژه مجلس نوشته شده است، تأکید کرد.
درحالی‌که قرار است یک فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» فردا در صحن علنی مجلس بررسی شود اما واکنش‌ها به گزارش کمیسیون برجام که به گفته سخنگوی آن، برای ثبت در تاریخ در مجلس قرائت شده، ادامه دارد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را نیز به واکنش واداشته است.
علاءالدین بروجردی، در واکنش به گزارش کمیسیون برجام گفته است: دوستان با گزارش بدی که تهیه کردند، ضربه بدی به کشور زدند.
وی در واکنش به سخنان علیرضا زاکانی که گفته بود: «گزارش کمیته‌های کمیسیون، خنده‌دار بود»، تأکيد کرد: کمیته‌ها در چارچوب تدابیر و نظرات و منطق رهبری اقدام کردند و تلاش شد در راستای منافع ملی، جلوی ورود و نفوذ آمریکا را در داخل بگیرند و از جانب دیگر با نفوذ آمریکا در منطقه مقابله شود.
بروجردی افزود: برخی از این دوستان مقصر نیستند، کمتر با مسائل بین‌المللی در این سطح آشنایی دارند. با همه صداقتی که دارند، نوع مصاف با قدرت‌های جهانی متفاوت است، با گزارش بدی که تهیه کردند، ضربه بدی به کشور زدند. آقای لاریجانی چندین بار به کمیسیون تذکر دادند که متوجه باشید سند به دست دشمن ندهید، آقایان توجه نکردند و این اشتباه پیش آمد.
بروجردي در واکنش به اينکه نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون برجام گفته بود اصل گزارش یک‌هزار صفحه است، نيز افزود: نمی‌دانم منظور ایشان چیست. آیا منظور تمام حرف‌هایی است که در کمیسیون زده‌اند که این اسمش صورت مذاکرات است، نه گزارش؛ ثانیا این عدد‌ هزار از کجا پیدا شده، معلوم نیست. مشخص نیست کی نوشته‌اند؟ کجا نوشته‌اند؟ چطور به عدد ‌هزار رسیده‌اند؟ به‌هرحال اکثر سیاسیون کشور رفتار برخی را در کمیسیون از ابتدا رصد کردند و می‌دانند اینها دنبال چه هستند.
رئيس کميسيون امنيت ملي همچنين در پاسخ به آنها که گفته‌اند اطلاعیه 5 نفر از اعضای کمیسیون کار ناصوابی در مقابل مصوبه کمیسیون بود؛ اظهار داشت: مصوبه کمیسیون مورد تأیید 6 نفر بود و 5 نفر مخالفت کرده‌اند. سوال از این افراد این است که آیا مصوبه مجلس مهم‌تر است یا مصوبه کمیسیون؟ وقتی علیه مصوبه مجلس، مقابل مجلس میتینگ غیرقانونی راه انداختند، نه‌تنها این آقایان آن کار ناشایست را محکوم نکردند، بلکه رفتند و در جمع آنها سخنرانی هم کردند، یک بام و دو هوا نمی‌شود.

 


تعداد بازدید :  323