شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
رگبار و رعد و برق در پایتخت

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، تداوم فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهیم داشت.
برای بعد از ظهر امروز این شرایط در سواحل شمالی و به صورت پراکنده در برخی نقاط شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود. در روز یکشنبه نیز بارش در سواحل شمالی و به صورت پراکنده در شمال شرق ادامه دارد و به تدریج بارش در این نواحی نیز قطع خواهد شد.
با توجه به این که روز گذشته شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز، قزوین و ارتفاعات سمنان قرار داشت، امروز نیز شدت بارش تنها برای استان مازندران پیش‌بینی می‌شود. طی امروز دریای خزر و فردا و پس فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.
امروز هوای استان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد در ارتفاعات، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای این روز 29 و 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. هوای استان تهران فردا یکشنبه کمی ابری در ارتفاعات همراه افزایش ابر گاهی وزش باد است . بیشترین دمای هوای این روز 28 درجه سانتیگراد و کمترین آن 15 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای تهران روز گذشته در شرایط سالم قرار داشت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، با 3 عدد کاهش نسبت به روز پنجشنبه در حد مجاز بوده و بر روی عدد 68 قرار گرفت. آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز نسبت به روز دوشنبه بر روی عدد 50 قرار داشته و میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نیز از 70 به 66 کاهش یافته است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 5 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روز گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  277