شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به دلیل دعوت نمایشگاه کتاب فرانکفورت از نویسنده کتاب «آیات شیطانی» و همکاری نکردن برگزارکنندگان نمایشگاه برای لغو این برنامه، حضور در این نمایشگاه را به‌طور رسمی تحریم کرد.


تئاتر «عامدانه عاشقانه قاتلانه » به کارگردانی ساناز بیان به دلیل استقبال مخاطبان بار دیگر تمدید شد و از امروز، 18 مهرماه به مدت چهار شب ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

سامان سالور کارگردان سینما با اشاره به پخش بین‌المللی فیلم «تمشک» از اواخر مهرماه، از بازنویسی فیلمنامه «سال کبیسه» خبر داد و عنوان کرد به دلیل نیاز به فصل سرما تولید این فیلم زمستان آغاز خواهد شد.

سعید خانی، تهیه‌کننده فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی، از اکران این فیلم در آبان ماه خبر داد. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علی استادی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

به مناسبت روز جهانی کودک، پنجشنبه هفته گذشته جمعی از هنرمندان از خیریه کهریزک استان البرز کرج دیدن کردند. در این جمع افرادی چون حسین سهیلی‌زاده، فرزاد حسنی، امیرحسین رستمی، سیاوش خیرابی، حدیث میرامینی، پندار اکبری، کیمیا گیلانی و ... حضور داشتند.

در ادامه مدیر مرکز خیریه در حضور هنرمندان به معرفی بخش‌های مختلفی که کودکان در آنها آموزش داده و نگهداری می‌شوند، پرداخت و درباره کمبود و مشکل‌های آنها صحبت کرد.

این مرکز وظیفه نگهداری و آموزش کودکانی را به عهده دارد که از ناتوانی ذهنی رنج می‌برند.


یازدهمین شب از سلسله برنامه‌های «شب‌های ایرانشهر» که به نکوداشت علی نصیریان اختصاص داشت، پنجشنبه ۱۶ مهر، در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نمایش‌ «وقت ناهار» به کارگردانی رضا بهاروند امروز شنبه ۱۸ مهرماه اجرای ویژه خواهد داشت. این نمایش از نیمه شهریور در نمایش‌خانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفته‌ و تا ۲۱ مهرماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

تور اروپایی کنسرت‌های «کوارتت کاسته» از ۲۳ مهر امسال با اجرای چند برنامه در کشورهای اتریش، ایتالیا، فرانسه، هلند و ترکیه آغاز می‌شود.

ری گری فیلمساز آمریکایی از سوی یونیور سال برای کارگردانی «سریع و خشمگین ۸» انتخاب شد. او پس از كارگردانی فیلم پرفروش تابستانی این كمپانی یعنی «مستقیم از كامپتون» حالا به نظر می‌رسد قرار است قسمت بعدی این مجموعه سینمایی پرطرفدار را جلوی دوربین ببرد.

علی عطشانی (کارگردان)، از پیش‌تولید فیلم سینمایی «مغز نارنجی» خبر داد.

هنرمندان در مراسمی که روز پنجشنبه در خانه هنرمندان برگزار شد، به مناسبت سالروز تولد 76سالگی اکبر رادی با بیان خاطراتی از او، یاد این هنرمند فقید را گرامی داشتند. بهزاد فراهانی، بهزاد صدیقی، فرامرز طالبی، عطاالله کوپال و میکائیل شهرستانی ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مجموعه هنرهای نمایشی باران، از 20 تا 30 مهرماه، پذیرای یازده گروه نمایشی خواهد بود.

کتاب «درام‌های تلفنی» نوشته سوسن مقصودلو امروز، ساعت ۱۷، با حضور جمعی از نویسندگان و اهل قلم در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.


تعداد بازدید :  320