شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
بازار جهان

رایانه‌ای با صفحه نمایش ۳۴ اینچی و خمیده
کمپانی HP محصول جدید خود با نام Envy Curved را درحالی رونمایی کرده که یک سیستم All-in-One بوده و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های جدید و متفاوت پیش‌بینی می‌شود با استقبال کاربران مواجه شود-All- in one به رایانه‌های یکپارچه‌ای اطلاق می‌شود که فضای کمی را نسبت به رایانه‌های رومیزی و معمولی اشغال کرده و طرفداران بسیاری دارند. این رایانه به صفحه نمایش ۳۴ اینچی خمیده و رزولوشن ۱۴۴۰ ×۳۴۴۰ پیکسل مجهز شده تا صفحه نمایش متفاوتی را در اختیار کاربران قرار دهد. کمپانی HP محصول جدید خود Envy Curved را با مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی عرضه خواهد کرد. کاربران می‌توانند محصول جدید را با داشتن پردازنده‌های مختلف
Intel Core i۵ و i۷، پردازنده گرافیکی یکپارچه یا پردازنده گرافیکی مجزای Nvidia GeForce GTX ۹۶۰A و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حافظه از نوع SSD یا HDD را با قیمت‌های مختلف انتخاب کنند. HP نسخه‌های ۲۴ و ۲۷ اینچی از این رایانه را نیز معرفی کرده و آنها را رایانه‌های چند منظوره Envy Curved All-in-One نامگذاری کرده است. نسخه ۲۴ اینچی محصول جدید HP با قیمت ۹۹۹ دلار و نسخه ۲۷ اینچی نیز با قیمت۱۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

حذف کنترل پنل از ویندوز ۱۰
کنترل پنل برای سالیان متمادی مرکزی بود که کاربران ویندوز عادت داشتند برای تغییر تنظیمات کامپیوترشان، به آن مراجعه کنند. این قسمت اما در ویندوز ۸ تحت‌تأثیر بخشی جدید به نام Settings قرار گرفت. مایکروسافت درواقع اپلیکیشن Settings را به‌عنوان جایگزین کنترل پنل برای نمایشگرهای لمسی در نظر گرفته بود، اما عملکرد موازی این دو بخش باعث شد تا انتقادات بسیاری بابت پیچیده کردن امور به سوی مایکروسافت روانه شود. این شرکت در ویندوز ۱۰، تلاش کرد تا اپلیکیشن Settings را پخته‌تر کند و امکانات بیشتری را به آن اضافه کند. با این حال همچنان کنترل پنل در آخرین نسخه از سیستم عامل این شرکت، دیده می‌شود و باز هم فعالیت موازی این دو قسمت باعث گیج شدن کاربران شده است. به تازگیGabe Aul، مدیر پروژه Insider وBrandon LeBlanc، برنامه‌نویس ارشد مایکروسافت، در توییتر اعلام کرده‌اند که در طی ماه‌های آتی، کنترل پنل از ویندوز حذف خواهد شد تا بدین شکل همه چیز در Settings متمرکز شود و کدهای ویندوز نیز سر و شکلی بهینه‌تر به خود گیرد.

سبقت جست‌وجوی موبایل از دسکتاپ
آمیت سینگال، مدیر ارشد بخش جست‌وجوی گوگل، به تازگی در کنفرانسی اعلام کرده است که برای اولین‌بار میزان جست‌وجویی که توسط دستگاه‌های همراه انجام شده، از جست‌وجوی دسکتاپ پیشی گرفته است. گوگل ماهانه پذیرای ۱۰۰‌میلیارد جست‌وجو است که هم‌اکنون بیش از نیمی از آنها توسط دستگاه‌های همراه انجام می‌شوند. نکته جالب توجه این‌که سینگال تنها محصولاتی با نمایشگر کوچکتر از ۶ اینچ را در طبقه‌بندی دستگاه‌های همراه قرار داده است. درواقع در این آمار تبلت‌ها گنجانده نشده‌اند و با احتساب آنها، باید گفت که گجت‌های همراه هم‌اکنون در بازار حرف اول را می‌زنند. در زمینه موبایل و درآمدزایی از آن، رقابت تنگاتنگی میان سه شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی در جریان است. فیس‌بوک تمرکز بسیار زیادی را روی اپلیکیشن خود قرار داده و سعی می‌کند با تعریف الگوریتم‌های دقیق، تبلیغات و هر آنچه که کاربر نیاز دارد را در برابر وی قرار دهد.

تأثیر استفاده مداوم از موتورهای جست‌وجو روی حافظه
امروزه وجود موتورهای جست‌وجو باعث شده تا در کسری از زمان به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کنیم. از این‌رو فشار کمتری به مغز خود برای به یاد آوردن مفاهیم می‌آوریم. ولی قابلیت دستیابی به اطلاعات در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل سبب شده تا کم‌کم خاطرات خود را هم فراموش کنیم. به تازگی شرکت کسپرسکی در این زمینه مطالعه‌ای را انجام داده است. این مطالعه به کمک بنیاد بریتانیایی تحقیقات بازار Opinion Matters  روی ۶۰۰۰ زن و مرد بالای ۱۶‌سال از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ انجام شده است. دکتر ماریا ویمبر از دانشکده روانشناسی دانشگاه بیرمنگام معتقد است: جست‌وجوی آنلاین اطلاعات به جای تلاش برای به یاد آوردن آنها، ما را به متفکران سطحی بدل کرده است. اطلاعات تکرار شونده پسیو حافظه بلندمدت قوی را برای ما ایجاد نمی‌کنند. اکثر والدینی که در این مطالعه علمی شرکت کرده بودند، شماره تلفن مدرسه فرزندشان را حفظ نبودند و بیش از نیمی از آنها هم نمی‌توانستند شماره تلفن‌همراه فرزندشان را به یاد بیاورند.


تعداد بازدید :  356