شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کاهش 40‌درصدی فروش سیگار
محمدحسین برخوردار مدیرعامل شرکت دخانیات با بیان این‌که در ماه‌های اخیر افزایش قیمتی در سیگارهای تولیدی این شرکت نداشته‌ایم، گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت سیگار نداریم. او با اشاره به این‌که تولید 6 ماهه به دلیل از دست دادن بازارهای فروش نسبت به ‌سال گذشته کاهش یافته است به ایسنا اظهار کرد: ما تولیدمان را وابسته به میزان فروش داخلی و صادرات کردیم و بر همان اساس تولید صورت می‌گیرد و امسال میزان تولید سیگار حدود 40‌درصد نسبت به‌ سال گذشته کاهش داشته و در 6 ماهه نخست ‌سال‌جاری 3.6‌میلیارد نخ سیگار تولید شده است. برخوردار همچنین از برنامه این شرکت برای کاهش نیکوتین و قطران سیگارهای تولیدی کشور که 2 ماده زیان‌آور در سیگار هستند، خبر داد و افزود: در این راستا با کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم به راهکاری برای کاهش نیکوتین و قطران موجود در سیگار برسیم.

افزایش مصرف چای خارجی در بازار ایران
محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور اعلام کرد: مصرف چای خارجی در بین مصرف‌کنندگان داخلی نسبت به گذشته افزایش یافته است و این مسأله برای ادامه حیات چای داخلی نگران‌کننده است. رئیس سازمان چای کشور تأکید کرد: تولید چای در کشور روند رو به رشدی داشته است؛ اما اراضی باغات چای به دلایل مختلف کاهش یافته، به‌طوری که باغات چای کشور در‌ سال ۷۵ در حدود ۳۴‌هزار هکتار بوده است اما درحال حاضر ۱۸‌هزار هکتار باغ چای در کشور وجود دارد، همچنین  میزان تولید برگ سبز چای از ۳۲۰‌هزار تن در‌ سال ۱۳۷۵ به ۶۵‌هزار تن رسیده است. رئیس سازمان چای کشور میزان واردات چای را ۹۵‌هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به واردات چای به کشور باید توجه ویژه‌ای را به تولیدکنندگان این محصول داشته باشیم.

افزایش 1000 تومانی قیمت گوشت گوسفند
در شرایطی که بازار میوه در هفته گذشته کاهش 10 تا 12‌درصدی قیمت را تجربه کرده است، قیمت مرغ نیز اندکی کاهش یافت. این درحالی است که بازار گوشت گوسفندی روند متفاوتی را طی کرده و قیمت این کالا طی روزهای اخیر بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است. علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در همین زمینه گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مشتری که پیش از این بین ۲۸ تا ۲۹‌هزار تومان بوده، پس از عید قربان به ۲۹ تا ۳۰‌هزار تومان رسیده است. او افزود: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار که پیش از این بین ۲۵ تا ۲۶‌هزار تومان بوده، درحال حاضر به ۲۵‌هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۶‌هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در همین حال، قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته مقداری کاهش یافته و قیمت انواع ماهی نیز بدون تغییر بوده است. مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی دراین‌باره توضیح داد: قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی با اندکی کاهش درحال حاضر بین ۶۹۰۰ تا ۷هزار تومان، تحویل درب واحد صنفی ۶۴۰۰ تومان، درب کشتارگاه ۶۳۰۰ تومان و در میدان بهمن ۶۲۰۰ تومان است.


تعداد بازدید :  311