شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

 رئیس سازمان حج و زیارت: تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا به ٦٧ نفر کاهش یافت
هیچ اثری از گمشدگان وجود ندارد
شهروند| با شناسایی 2 پیکر دیگر از زائران، تعداد مفقودان ایرانی «منا» به ٦٧ نفر رسید. این را رئیس سازمان حج و زیارت اعلام و تاکید کرد: «هیچ اثر و اطلاعی از گمشدگان وجود ندارد.» سعید اوحدی درباره آخرین وضع مفقودان فاجعه منا، توضیح‌های بیشتری داد و گفت: «با این‌که حدود 2 هفته از فاجعه منا می‌گذرد، به‌طور طبیعی نمی‌شود به‌سرعت هویت کسانی را که ایرانی بودن آنان برای ما مشخص شده، شناسایی کرد و این کار زمان‌بر است.» او با بیان این‌که شناسایی هویت زائران با جدیت توسط گروه‌های تفحص در سردخانه‌های جده و مکه ادامه دارد، افزود: «امیدواریم طی 24 ساعت آینده شناسایی هویت ۸۷ زائر که باید به ایران انتقال داده شود، انجام و به ایران منتقل شوند.» به گفته او، با انتقال این ۸۷ پیکر به کشور تعداد جان‌باختگان انتقال داده شده به کشور به ۳۹۵ نفر می‌رسد.
رئیس سازمان حج و زیارت، از نبود هیچ اطلاعی از 67 زائر ایرانی در عربستان خبر داد: « هیچ اثری از 67 زائر ایرانی نداریم، البته هم از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و هم از طریق ستاد حج و زیارت در مکه گروه‌های تفحص، کار پیگیری را برای کسب اطلاع از وضع این افراد ادامه می‌دهند که در صورت یافتن اطلاعات این موارد را به مردم و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهیم.»اوحدی ادامه داد: «جلسه‌هایی هم با کنسولگری ایران در جده داشته‌ایم و اسناد و مدارک سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت و اطلاعات و آمار جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان حادثه در اختیار آنان قرار داده شده که با توجه به مدیریت و مسئولیتی که دارند، مباحث حقوقی پیگیری می‌شود.» او از شناسایی پیکر 2 جان‌باخته ایرانی حادثه منا در روز پنجشنبه هم خبر داد: «یکی از پیکرهای شناسایی شده متعلق به سیدحمیدرضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر است که پیشتر نام وی جزو مفقودان فاجعه منا اعلام شده بود.» براساس اعلام این مسئول، از میان ٤٦٤ جان‌باخته فاجعه منا، تاکنون پیکر ۳۰۸ زائر به کشور منتقل شده‌اند.

به دلیل ورود پساب آلوده به رودخانه 30‌هزار ماهی در الیگودرز تلف شد
ایسنا| رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست از اتلاف 30‌هزار قطعه ماهی در الیگودرز خبر داد.
اصغر بلکی‎وند، گفت: در گشت‎هایی که از منطقه انجام شد، متوجه شدیم یکی از پروژه‎های انتقال آب، پساب‎های آلوده خود را به رودخانه الیگودرز می‎ریزد و در پی آن 30‌هزار قطعه ماهی نیز تلف شده‎اند.به گفته او، پرونده قضایی این واحد تشکیل شد و ملزم به پرداخت 560‌میلیون ریال جریمه نقدی شدند. این واحد درخواست تجدیدنظر دادند اما با پیگیری‎هایی که انجام گرفت دادگاه دوباره رأی به نفع اداره محیط‌زیست صادر کرد. در حال حاضر اموال این پروژه توقیف شده است و این شرکت مهلتی خواسته تا جریمه را واریز کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران: پلیس از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا شانه خالی نکند
میزان|  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی کامل مراکز معاینه فنی خودروی شهر تهران جهت اجرایی شدن طرح مناطق کم انتشار آلایندگی (LEZ) از ابتدای آبان‌ماه خبر داد و از پلیس خواست از اجرای این طرح شانه خالی نکند.
ولی آذروش با تاکید بر آمادگی نرم‏افزار و سامانه مراکز معاینه فنی شهر تهران برای اتصال به دیتا بانک پلیس گفت: درحال حاضر تا تکمیل و آماده شدن سامانه ملی معاینه فنی توسط وزارت کشور که در مراحل نهایی آن است؛ ستاد معاینه فنی خودروهای تهران آمادگی دارد براساس آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اتصال سامانه معاینه فنی شهر تهران که از‌ سال 1387 با سرمایه‌گذاری شهرداری تهران راه‌اندازی شده با سامانه و دیتا بانک پلیس اقدام کند. او افزود: با وجود الزامی که پلیس در مصوبه دهم دی‌ماه 1393 هیأت وزیران و مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران جهت اتصال به سامانه معاینه فنی داشته، تا این تاریخ هیچ‌گونه اقدامی از جانب پلیس انجام نشده است.
آذروش با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم اطمینان به معاینه فنی در تهران و در خارج از تهران گفت:  ضمن تشکر از پلیس راهور ناجا که با حساسیت ویژه معاینه فنی خودروهای درحال تردد در سطح شهر تهران را کنترل می‌کند، طبق قانون و مصوبات دولت جایگاه ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث صدور مجوز و نظارت بر مراکز کاملا مشخص است . او افزود: از عمر انجام خدمات معاینه فنی خودرو در ایران حدود 15 سال می‌‏گذرد که با تلاش مسئولان امروز 6خط معاینه فنی بیهقی در‌ سال 1379 به 600 خط معاینه فنی افزایش یافته و در سطح کشور ارایه خدمات می‏‌کند. قطعا تنها زیر سوال بردن خدمات ارزنده یا شانه از بار مسئولیت قانونی خالی کردن هیچ کمکی به سلامت شهروندان و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان نخواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  406