شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
اخبار

احداث 8باب مدرسه در مناطق زلزله‌زده ارسباران با مشارکت جمعیت هلال احمر
احمد مرادپور - آذربایجان شرقی|  با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و نوسازی مدارس، 8 باب مدرسه با اعتباری بالغ بر 28میلیار ریال در مناطق زلزله‌زده ارسباران احداث می‌شود. به‌گزارش خبرنگار ما، دکتر عزیز نوری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی در آیین تبادل موافقتنامه احداث مدارس گفت: جمعیت هلال‌احمر براساس وظایف ذاتی خود از بدو وقوع زلزله خدمات متعددی از قبیل جست‌وجو و نجات و اسکان اضطراری مصدومان و تغذیه و توزیع لوازم گرمایشی و مایحتاج اولیه و اقلام اساسی در مناطق زلزله‌زده شهرهای اهر و هریس و ورزقان انجام داده است.
دکتر عزیز نوری ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر علاوه بر انجام خدمات امدادی  با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان اقدام به احداث مدارس در روستاهای زلزله‌زده کرده که احداث و بهره‌برداری از مدرسه ابتدايي 9 کلاسه شهید ناصر دایلاری  اهر با صرف اعتباری معادل ۲۱‌میلیارد ریال، ‌سال گذشته در همین راستا  بوده است. مدیرعامل هلال‌احمر استان، خاطر نشان کرد: امسال نیز با مشارکت هلال‌احمر و نوسازی مدارس استان، 8 باب مدرسه در روستاهای  مناطق زلزله‌زده ارسباران احداث می‌شود.مهندس رضا عیدی مدیرکل نوسازی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تقدیر  از همکاری‌های هلال‌احمر با اداره‌کل نوسازی مدارس گفت: این مدارس در روستاهای دایلار، دامن‌آباد و دیزبین از توابع شهرستان اهر، مقصودلو و شهری و سرای خواجه از توابع هریس و شیخیملو و داشکسن از توابع ورزقان  برای مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و استثنایی احداث خواهد شد.
مهندس عیدی  ادامه داد: این مدارس در مجموع  دارای 25کلاس درس برای 287 دانش‌آموز خواهد بود که با اعتباری بالغ بر 2‌میلیارد و 800‌میلیون تومان که 50درصد آن توسط هلال‌احمر و 50درصد دیگر توسط سازمان نوسازی مدارس تأمین گردیده است، احداث خواهد شد.

سلب عضویت 2 عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه
مهنوش اکبری - کرمانشاه | رضا زین‌الدین و رضا حیدریان 2 عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه سلب عضویت شدند. به ‌گزارش خبرنگار ما
 فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان این مطلب افزود: 2 عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با رأی هیأت حل اختلاف شوراهای کشور سلب عضویت شدند. وی گفت: پرونده رضا زین‌الدین و رضا حیدریان از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه پس از بررسی در شورای استانی، به هیأت حل اختلاف شوراهای کشور ارسال شد که این هیأت رأی به سلب عضویت این 2 نفر داد و این افراد از این تاریخ هیچ عنوانی در شورای اسلامی شهر کرمانشاه ندارند و می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.
این مسئول با تصریح بر این‌که این افراد تا مشخص شدن حکم دیوان هیچ سمتی در شورا ندارند، بیان کرد: جواد جعفری دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بررسی هیأت مرکزی کماکان به‌عنوان عضو شورای شهر می‌تواند حضور داشته باشد و تخلفی برای وی اثبات نشده است.فرماندار کرمانشاه از جایگزینی علی حمیدی‌فر و غلامرضا امیری که عضو علی‌البدل شورا هستند، طبق قانون خبر داد و بیان کرد: 2 نفر سلب عضویت شده با توجه به دوشغله‌بودن، از عضویت در شورا مطابق قانون سلب عضویت  شدند.

جنت رودبار رامسر نخستین روستا و پایلوت بوم‌گردی کشور شد
علی جعفری گرجی - ساری| مدیر کل دفتر همکاری‌ها و توافق‌های ملی گردشگری کشور گفت: روستای جنت رودبار شهرستان رامسر در استان مازندران به‌عنوان نخستین روستا و پایلوت بوم‌گردی کشور انتخاب شد. محمد‌علی فیاضی در نشست بررسی اجرای هر چه بهتر این طرح در روستای جنت رودبار افزود: طرح بوم‌گردی موجب توانمندسازی جوامع محلی، رونق اقتصادی و بهره‌مندی عموم مردم از این طرح می‌شود.وی افزود: چنین طرح‌هایی موجب تقویت گردشگری روستایی است و در احیای آیین‌های بومی، آداب و سنن نیز موثر است. فیاضی بیان کرد: بوم‌گردی از‌ سال 1995 میلادی وارد ادبیات گردشگری جهان شد و مولفه‌هایی چون حفظ معماری سنتی، صیانت از طبیعت، کمک به اقتصاد روستایی را به دنبال دارد. وی افزود: در کشور، 500 روستا تعیین‌شده تا با اعتبارات سازمان و دولت، زیرساخت‌های گردشگری در آنها فراهم شود و برای مازندران نیز سهم بسیار خوبی تعیین شده است.فیاضی گفت: توسعه بوم‌گردی را باید جدی گرفت چون مکمل کشاورزی و دامپروری بوده و مهاجرت نیز کمتر می‌شود.


تعداد بازدید :  455