شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
در استان

حفظ آب با مدیریت سازه‌ای و غیرسازه‌ای در گیلان
با مدیریت سازه‌ای و غیرسازه‌ای می‌توان در حفظ آب اقدام کرد
مجتبی عابدینی  -گیلان|  سیف‌اله آقابیگی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در نشست مشترک بسیج و ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو با حضور حجت‌الاسلام یزدان‌پرست مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی، حجت‌الاسلام مهدی مجرد گیلانی رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان،  سردار  ابراهیم راحمی مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو، مهندس حسینی معاونت امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو و مسئولان شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق استان‌های گلستان، مازندران و گیلان اعلام کرد: تدوین مسائل فرهنگی از واجبات در حوزه‌های مختلف است و دستگاه‌ها باید به این موضوع بپردازند.
وی با بیان این‌که گیلان دارای 52 شهر و 2‌هزار و 690 روستا است، اعلام کرد: 5/2‌میلیون نفر جمعیت در 14‌هزار کیلومتر مساحت استان زندگی می‌کنند، همچنین 7.6‌درصد آب تجدیدپذیر کشور در استان وجود دارد که استفاده صحیح از آب می‌تواند موجب پایداری اقتصادی در کشور شود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان میزان آب تجدیدپذیر کشور را ثابت خواند و گفت: 130‌میلیارد مترمکعب میزان آب تجدیدپذیر در کشور است که به 104‌میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده، میزان آب تجدیدپذیر بالقوه این استان نیز 702‌میلیارد متر مکعب بوده و با وجود 4 دشت آزاد در گیلان می‌توان 208‌میلیارد متر مکعب آب برداشت کرد.
آقابیگی با بیان این‌که دریای خزر اجازه نمی‌دهد از تمام منابع آب زیرزمینی در استان‌های شمالی برداشت شود، اظهار کرد:   استفاده بیشتر از آب‌های جاری بسیار حائز اهمیت است، این درحالی است که 80‌درصد برنج کشور در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تولید می‌شود و بخش کشاورزی رکورددار میزان مصرف آب است.
وی با اشاره به استحصال 207‌میلیارد مترمکعب آب در گیلان گفت:   70‌میلیون متر مکعب مصرف آب شرب و 600‌میلیون متر مکعب مربوط به محیط‌زیست است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزایش تولید در چشم‌انداز 1404 را نیازمند استحصال 5‌میلیارد مترمکعب آب در گیلان خواند و متذکر شد: سد سفیدرود با 53‌سال قدمت می‌تواند 107‌میلیارد متر مکعب آب را ذخیره‌سازی کند. 75‌درصد آب کشاورزی گیلان از سد سفیدرود تأمین می‌شود و گیلان 228‌هزار هکتار شالیزار دارد.
آقابیگی به افتتاح سد شهر بیجار در ‌سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این سد 70‌درصد آب شرب شهری گیلان را تأمین می‌کند، همچنین ساخت سد شفارود ادامه دارد و تاکنون 105‌میلیارد تومان فاینانس از طریق کشور چین به این پروژه اختصاص داده شده است.
وی در پایان ظرفیت ذخیره‌سازی سد شفارود را 377‌میلیون متر مکعب عنوان کرد.
حجت‌الاسلام مهدی مجرد گیلانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان منا گفت: عتبات عالیات و قبور مطهر ائمه معصومین مربوط به همه‌ اقشار جامعه است و کمک کردن به عتبات عالیات همواره باید جزو اولویت‌های اصلی زندگی ما باشد.

معرفی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان

شهروند- گرگان | طی مراسمی با حضور آقای لیاقی قائم‌ مقام شهرداری، سرپرست سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان  معرفی  شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط‌عمومی شهرداری گرگان، با حکم حسین صادقلو شهردار گرگان،  مهدی قره‌قاشی به‌عنوان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان معرفی و از خدمات مختار زرگرانی مدیرعامل پیشین سازمان قدردانی شد. در جلسه معارفه قره‌قاشی، لیاقی قائم مقام شهرداری
 حاج محمد علی شهردار منطقه 2، رضایان مدیر مالی شهرداری و رئیس هیات‌مدیره سازمان آتش‌نشانی و جمعی از مدیران این سازمان حضور داشتند. یادآور می‌شود، مهدی قره‌قاشی 38‌ساله، دانش‌آموخته مدیریت دولتی است و 13‌سال سابقه کار در سازمان در مسئولیت‌های مختلفی همچون فرماندهی عملیات، مسئولیت تیم امداد و نجات و غواصی و مدیریت فنی و عملیات را
دارا بود.

 


تعداد بازدید :  346