شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

28 درصد کاهش تولید خودرو سواری در شهریور

خودروسازان داخلی در شهریورماه‌ سال‌جاری 823 دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کردند که در مقایسه با مردادماه‌ سال‌جاری 8‌درصد افزایش یافت. بر این اساس تولید خودرو سواری و وانت در شهریور سال‌جاری 60هزار و 533 دستگاه گزارش شده است که در مقایسه با ماه گذشته جاری که 84‌هزار و 161 دستگاه بوده 28‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

55 درصد روستاهای خراسان رضوی خالی از سکنه

مجتبی مزروعی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: هم‌اکنون حدود 55‌درصد روستاهای این استان خالی از سکنه شده است که به دنبال مهاجرت بی‌رویه روستاییان این استان به مشهد رخ داده است. او ادامه داد: استان خراسان رضوی دارای هفت‌هزار و361 روستا است که از این تعداد 55‌درصد خالی از سکنه است و بیشتر از 72درصد جمعیت این استان را شهرنشینان تشکیل می‌دهند.

400 میلیون دلار  صرفه‌جویی ارزی با افزایش تولید گندم

اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح محوری گندم از برداشت 11.5‌میلیون تنی گندم و افزایش یک ونیم‌میلیون تنی برداشت این محصول در‌ سال زراعی جاری نسبت به‌ سال قبل خبر داد و گفت: این رقم باعث 400‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در واردات گندم به کشور شد. او تأکید کرد: اگر کشاورزان زمان مناسب برای کشت گندم را رعایت کنند تا 16‌درصد به تولید آنان در واحد سطح (هکتار) اضافه خواهد شد.

6 ماه دیگر رکود، صنعت ساختمان را ورشکست می‌کند

بیت‌الله ستاریان عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران با تأکید بر این‌که اجاره بها بیش از 50‌درصد سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: با کاهش قابل توجه ساخت‌وساز در دو ‌سال اخیر وضع بازار مسکن وخیم شده است و اگر رکود بیش از این ادامه پیدا کند می‌توان گفت صنعت ساختمان با بحران شدید مواجه شده و تا 6 ماه آینده به صورت کامل ورشکست خواهد شد.


تعداد بازدید :  378