شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 جزییات تازه سهمیه‌بندی گازوییل| محسن روحاني مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش درباره جزییات اجرای دو مرحله‌ای طرح عرضه گازوییل براساس پیمایش، گفت: سهميه‌ها در فاز اول، براساس بارنامه و صورت وضعيت جابه‌جايي مسافر که سازمان پايانه‌ها براي حمل‌ونقل برون‌ شهري اعلام مي‌کند، اختصاص مي‌يابد. او گفت: سهميه روزانه به ماهانه تبديل شده و واريز سهميه‌ها به جاي يک‌‌بار، چندين‌بار در طول يک ماه انجام مي‌شود.
 زنگ خطر آب در تهران به صدا درآمد| براساس پایش‌های جدید صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در هفته اول مهر، 19.5‌میلیون مترمکعب آب شرب در شهر تهران مصرف شده است که این عدد نشان‌دهنده این است که هر تهرانی در این مدت، 328 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف کرده است! این سرانه عجیب مصرف آب در هفته اول مهر به نوعی زنگ خطر آب در تهران را به صدا درآورد.
 آغاز دوئل جدید نفتی ایران - امارات|  ناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز رقابت جدید با امارات برای فروش سوخت به کشتی‌ها در خلیج‌فارس، گفت: تقاضا برای سوخت استاندارد و باکیفیت ایرانی افزایش داشته است و این بزرگترین فروشنده سوخت مایع به کشتی‌ها یعنی امارات را از میدان خارج کرده است. به‌طوری که از ابتدای امسال فروش سوخت مراکز بانکرینگ ایران نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته بیش از ۲۰‌درصد افزایش یافته است. همچنین میزان رشد فروش نفت کوره حدود ۶.۵‌درصد و گازوییل بیش از ۶۰‌درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته نشان می‌دهد.
 جایگزینی صادرات «قهوه» با نفت
تا 10‌سال آینده| داور رستمی‌‌وند رئیس انجمن قهوه و کاکائوی ایران با بیان این‌که تجارت قهوه بعد از نفت دومین تجارت بزرگ مشروع جهان است، گفت: در صورتی که فرآوری قهوه در ایران پا گیرد، سودآوری آن به‌حدی زیاد است که در کمتر از 10‌سال می‌تواند جایگزین صادرات نفت شود. او با بیان این‌که در برخی کشورهای آمریکای لاتین وزارت قهوه وجود دارد، تأکید کرد: درحال حاضر شاهد آن هستیم که قهوه فرآوری شده کشور به ارمنستان می‌رود و در آن‌جا به اسم برند‌های معروف دنیا بسته‌بندی و به سایر کشورها ازجمله ایران صادرات مجدد می‌شود.


تعداد بازدید :  373