شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
با تفاهم پست و فروشگاه‌های سرشناس دنیا
خرید ایرانی‌ها ازسایت‌های معتبر جهانی ممکن شد

شهروند| شرکت پست ایران با فروشگاه‌های اینترنتی سرشناس جهان وارد قرارداد شد تا از این پس کاربران ایرانی بتوانند کالاهای موردنیاز خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کرده و تحویل بگیرند.
«حسین مهری» مدیرعامل شرکت پست با اشاره به قراردادهای این شرکت با فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی در راستای توزیع کالاها گفت: علاوه بر تفاهم با دیجی‌کالا و پیک بادپا، با فروشگاه‌های Ebay، آمازون و علی‌بابا نیز تفاهمنامه‌هایی را به شکل بین‌المللی منعقد کرده‌ایم که کار با Ebay تقریبا تمام شده و با دو فروشگاه دیگر نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.
او همچنین ادامه داد: با دیجی‌کالا تفاهمنامه‌ای امضا کرده‌ایم تا این کار را انجام دهیم و حتی قرار شد فضاهایی را در اختیار فعالان این فروشگاه اینترنتی نیز قرار دهیم تا کار توزیع راحت‌تر انجام شود. با پیک بادپا نیز تفاهمنامه‌ای برای توزیع کالاهای اینترنتی به امضا رسانده‌ایم.
او در نشست خبری که به مناسبت «روز جهانی پست» برگزار شده بود، اعلام کرد: با تصویب اساسنامه شرکت پست، این شرکت از این پس به‌عنوان یک اپراتور پستی عمل کرده و با یک یا دو اپراتور پستی بخش خصوصی که در آینده پروانه فعالیت می‌گیرند، رقابت
خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت پست با بیان این‌که درجهت الزامات اتحادیه جهانی پست حرکت کرده‌ایم، گفت: این اتحادیه کلیه پست‌های دنیا را موظف کرده تا به سمت سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی حرکت کنند و به تلفیق این سه وجه با یکدیگر بپردازند که ما در این راستا مباحثی نظیر تجارت الکترونیکی، E-Box، پست لجستیک، TLS (سرویس تعیین زمان توزیع توسط فرستنده) و USSD (سیستم سریع برای انجام خدمات بانکی) را در دستورکار قرار داده‌ایم. مهری با اشاره به کاهش حجم پست‌نامه‌ها در دنیا گفت: این کاهش در سال‌های 2012 تا 2014 به ترتیب 5/1، 3 و 4‌درصد بوده درحالی‌که 50‌درصد سهم درآمدهای پستی دنیا از ارسال نامه‌هاست. بنابراین باید به سمت تلفیق سه وجه موردنظر اتحادیه جهانی پست و ارایه خدمات ارزش افزوده بیشتر برویم.

 


تعداد بازدید :  413