شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی  :سست کردن اعتقادات جوانان  از برنامه‌های   دشمن است
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضاي ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری که در تاریخ 13/7/1394 برگزار شده بود، صبح روز گذشته در مصلای امام‌خمینی(ره) شهرکرد منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به توطئه و تهاجم همه‌جانبه فرهنگی، اعتقادی و سیاسی دشمن با استفاده از همه ابزارها علیه انقلاب اسلامی، گفتند: سست کردن اعتقادات دینی و سیاسی و تلاش برای جذب جوانان فعال و اثرگذار در سطوح مختلف ازجمله برنامه‌های لشکر سیاسی و فرهنگی دشمن است.
رهبر انقلاب، تلاش‌های جاری و فعالیت‌های جریان مؤمن و حزب‌اللهی و مسئولان متعهد در مقابل این تهاجم دشمن را مفید و لازم خواندند و افزودند: کار درخصوص ترویج و تعمیق مفاهیم مهمی نظیر «جهاد»، «شهید و شهادت» و «صبر برای خدا»، ازجمله کارهای مهمی است که می‌تواند توطئه دشمن را خنثی کند.
ایشان، لازمه کار عمقی در ترویج این مفاهیم اساسی را اقناع مخاطبان و استفاده از ابزارهای هنری و تبلیغی خواندند و گفتند: اصحاب فکر و اصحاب هنر باید با همکاری یکدیگر، محصولات مؤثری را تولید کنند که این کار هم وظیفه مسئولان دولتی و غیردولتی است و هم برعهده جریان مؤمن مردمی می‌باشد.
رهبر انقلاب همچنین با اشاره به انگیزه، اخلاص و حضور بارز مردم استان چهارمحال و بختیاری در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس، از رشادت‌های مردم این استان تجلیل کردند.

دادستان تهران مسئول جمع‌آوری شکایات فاجعه منا
دادستان کل کشور از تشکیل شعبه‌ای در دادستانی تهران برای جمع‌آوری شکایات، گزارش‌ها و مستندات فاجعه منا خبر داد.
به گزارش مهر، سیدابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه بررسی فاجعه منا در دادستانی کل کشور با بیان این‌که تحت هیچ عنوان از موضوع فاجعه منا نمی‌گذریم، اعلام کرد: شعبه‌ای در دادستانی تهران ماموریت یافته است تا تمامی شکایات، گزارش‌ها و مستنداتی که در این زمینه ارایه می‌شود را جمع‌آوری کند.
وی ادامه داد: همچنین بخش‌هایی همچون وزارت اطلاعات و سازمان حج و زیارت نیز مسئولیت دارند گزارش‌ها و مستندات را از حجاج جمع‌آوری کرده و به دادسرای تهران ارایه کنند.
وی اظهارکرد: وزارت امور خارجه از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این پیگیری‌ها قرار دارد و مسأله تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی دولت عربستان همچنان مورد تأکید و ضروری است.
رئیسی بیان کرد: در اختیار گذاشتن مستندات به‌ویژه فیلم‌هایی که درخصوص این فاجعه وجود دارد همچنان مورد تأکید ماست باید این فیلم‌ها که توسط دوربین‌های متعدد از سرزمین منا ضبط شده است در اختیار جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که در این قضیه قربانیانی داشتند قرار گیرد چراکه این مستندات باید مورد بررسی قرار گیرد و در این رابطه کمیته حقیقت‌یاب ایفای نقش می‌کند تا این قضیه روشن شود.

پیام تسلیت رئیس دولت اصلاحات به مناسبت جان باختن عضو مجمع روحانیون مبارز در فاجعه منا
سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در پی جان باختن حجت الاسلام و المسلمین شیخ نصرت الله واحدی دامغانی یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز در فاجعه منا، پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است:  این روحانی جلیل‌القدر و منیع‌الطبع که از پیروان راستین امام و از مدافعان جدی آرمان‌های اصیل انقلاب بود، امروز در میان ما نیست ولی مطمئن هستم که مشمول عنایت ویژه پروردگار است.» خاتمی در بخشی دیگر از پیام خود به فاجعه منا اشاره کرده و نوشت:  « در فاجعه سهمگین منا، هزاران نفر از میهمانان خدا جان باختند و هزاران تن دیگر مجروح و دچار آسیب‌های سخت جسمی و روحی شدند، و عید امت اسلام به عزا مبدل شد و ایران عزیز نیز که صدها تن از فرزندان خود را از دست داد به‌طور مضاعف مصیبت‌زده شد. این مصیبت را به همه دوستداران فضیلت و خدمتگزاران انقلاب و ایران به‌ویژه به خانواده معزز و مکرم واحدی و همه بستگان این عزیز سفرکرده تسلیت عرض می‌کنم و برای این عزیز از درگاه حضرت پروردگار، علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.»


تعداد بازدید :  462