شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
نیکوکاری پادزهر مرگ شد

شهروند| در هفته‌ای که ورزش ایران، عزادار اتفاق تلخ کم‌سابقه‌ای مانند مرگ ‌هادی نوروزی، کاپیتان  30ساله پرسپولیس بود، بسکتبال پرامید با قطعی‌کردن عنوان سومی تلاش خود برای گذاشتن مرهمی بر زخم شکست‌های متوالی ورزش را به سرانجام رساند و در جایی دیگر کی‌روش این‌بار به جدی‌ترین شکل ممکن به وزارت ورزش اعلان جنگ داد. آن ور آبی، یکشنبه بزرگ فوتبال اروپا، اتفاق بزرگ بیرون میدانی به نام اخراج راجرز را در پی داشت و کی‌روش و کاپیتان محبوبش، نکونام هم به اندازه خودشان به سبک‌های کاملا متفاوتی خبرساز شدند.
شوک هفته؛ مرگ نوروزی
هرچند کاپیتان پرسپولیس در اوایل بامداد پنجشنبه هفته گذشته جانش را از دست داد اما اتفافات متعاقب این واقعه تلخ از مراسم ورزشگاه آزادی و ازدحام بی‌سابقه در ورزشگاه شهر کپورچال گرفته تا به هم‌ریختگی روحی و روانی همسر، 2 فرزند و بازیکنان پرسپولیس، لحظه به لحظه و فریم به فریم بر شوک‌زدگی می‌افزود و درنهایت ناباوری به باور سخت قبول جدایی ابدی بازیکن بااخلاق و درونگرای پرسپولیس انجامید. نوروزی، اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس بود که در دوران فوتبال بر اثر حادثه و بیماری، دنیا را ترک کرد.
اتفاق هفته؛ سومی بسکتبال
تیم پرامید بسکتبال بزرگسالان ما پس از شکست در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های این رشته در روز جمعه، اولین روز هفته را با برتری بر ژاپن شروع کرد و درنهایت با وجود داشتن انتظار قهرمانی از این تیم با مقام سوم به کار خود پایان داد. دلایل ناکامی به اندازه کافی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و همه امیدوارند این اتفاق واقعا اتفاق بوده و قهرمان سابق آسیا برخلاف والیبال دچار افت دامنه‎دار نشود. از تیم بائرمن آلمانی انتظار قهرمانی می‌رفت اما انگار چین میزبان در نیمه‌نهایی با آن پرتاب 3 امتیازی‌های فوق دقیق، شکست‌ناپذیر بود!
مغضوب هفته؛ برندان راجرز
سرمربی لیورپول پس از تساوی یک بر یک در دربی بندر، سرانجام پس از 3‌سال و 8 هفته از مربیگری تیم پرافتخار انگلیس اخراج شد. او با وجود نتایج ضعیف از آغاز فصل دیگر شانسی برای بقا نداشت و جان هنری، رئیس باشگاه با اعلام حکم اخراج او، خاطره پیش رفتن تا آستانه قهرمانی در فصل 2014-2013 را زیر پا له کرد. در این شرایط، یورگن کلوپ، سرمربی تاریخ‌ساز دورتموند گزینه‌ای بهتر از دی‌متئو، جرارد، مانک و... محسوب می‌شود؛ هر چند در شرایط فعلی لیورپول به بازیکنان خوب بیش از یک مربی فوق‌العاده نیاز دارد.
چهره هفته؛ کارلوس کی‌روش
سرمربی تیم‌ملی فوتبال در پاسخ به حرف‌های آبانگاه، رئیس سابق کمیته اخلاق فدراسیون مبنی بر اعلام آمادگی برای شهادت علیه کی‌روش در پرونده اخذ پول غیرقانونی و خارج از قرارداد از آل‌اشپورت، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را تهدید به افشای برخی حقایق پس از بازی با عمان کرد. جالب این‌که طرف مقابل یعنی وزارت ورزش و فدراسیون هم اعلام کرده‌اند بنا بر مصالح ملی، ریز پرونده و جزییات بیشتر این فساد مالی را به بعد از بازی آینده تیم‌ملی موکول کردند. در این بین واقعا معلوم نیست حق با کدام طرف است. فعلا به قول معروف، کلاه طرفین بدجوری در هم فرو رفته است!
دلبر هفته؛ جواد نکونام
کاپیتان سابق تیم‌ملی با به حراج گذاشتن پیراهن دوران ملی خود به قصد امور خیریه در قلک‌شکن سالانه مراسمی به نام «موعود»، تحسین همگان را برانگیخت. رکورددار بازی در تیم‌ملی علاوه بر خرید قلک خیریه، پیراهن خود را در اختیار فرد خیّری دید که به جای پول، یک قطعه زمین اهدا کرد. نکو در تلخ‌ترین روزهای فوتبال ما با این کار زیبا و به یادماندنی و درحالی‌که توسط استاد جمشیدمشایخی شرمنده شد، نام خود را بیش از پیش مشهور کرد.


تعداد بازدید :  171