شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
رویداد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:  قانون برای حل مشکلات است نه ایجاد مانع
احمد مرادپور- تبریز| معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیکاری تعداد زیادی از جوانان، اعلام کرد: حل این مشکل نیازمند عزم‌جمعی و ریسک‌پذیری مدیران است و تا زمانی که این اراده در مجموعه دستگاه‌های اجرایی نباشد، نباید انتظار حل مشکل بیکاری را داشته باشیم. محمدصادق پورمهدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به تأثیر اجرای طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال، ایجاد زمینه‌های مناسب برای اجرای این طرح‌ها را ضروری دانست و گفت: رعایت مقررات و قوانین لازم است اما قانون برای حل مشکلات است نه ایجاد مانع. وی در این خصوص از سختگیری‌های زیست محیطی در راستای اجرایی‌شدن طرح‌های توسعه و اشتغالزا انتقاد کرد و گفت:   توسعه نیازمند توجه به مسائل زیست‌محیطی است ولی باید موضوع اشتغال را هم حل کنیم. پورمهدی بر ضرورت همراهی بدنه دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای موردنیاز طرح‌های توسعه با سیاست‌های دولت تأکید کرد و گفت: در برخی موارد نباید منتظر دستور دستگاه مرکزی باشیم بلکه باید سعی کنیم اختیار لازم را از دستگاه مرکزی به استان منتقل کنیم. وی افزود: دولت اعلام کرده است که برای اداره استان اختیارات لازم را به دستگاه‌های استانی تفویض می‌کند، بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم. معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین عزم جدی مدیران استانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان را خواستار شد و اظهار کرد:   گاهی به‌نظر می‌رسد بدنه دستگاه‌های اجرایی استان آن‌طور که باید همراهی لازم را با اجرایی‌شدن پروژه‌های عمرانی ندارند.

دكتر موجرلو موفق به دريافت جايزه (WIT) از دانشگاه كرنل آمريكا شد
حسن یزدانی‌-شاهرود|  دكتر شيده موجرلو عضو هيأت ‌علمي گروه باغباني و گياه‌پزشكي دانشکده کشاورزی دانشگاه شاهرود و دانش‌آموخته دانشگاه تربيت مدرس تهران موفق به دريافت جايزه
Women In Triticum) WIT) از دانشگاه كرنل آمريكا شد.  اين جايزه هر سال به تعداد معدودي (4-5 نفر) از محققان زن سراسر دنيا كه در زمينه گندم تحقيقات چشمگيري داشته‌اند، اعطا مي‌شود.  اين جايزه شامل دريافت لوح يادبود، هزينه كامل شركت در كارگاه آموزشي BGRI 2015 و همچنين شركت در كنگره بين‌المللي گندم (IWC) در شهر سيدني كشور استراليا در‌ سال 2015 و هزينه كامل شركت در دوره آموزشي يك‌ماهه در مركز CIMMYT كشور مكزيك در ‌سال آينده ميلادي (2016) است.

آغاز به‌کار جشنواره مجسمه‌های‌شنی در بندرعباس
حسین‌پور- بندرعباس| طی اقدامی از سوی شهرداری بندرعباس، جشنواره مجسمه‌های شنی در بوستان ساحلی غدیر آغاز به‌کار کرد. عباس امینی‌زاده در آیین آغاز به‌کار جشنواره مجسمه‌های‌شنی شهر بندرعباس اظهار کرد: این جشنواره با هدف توجه شهروندان به حفظ محیط‌زیست، تقویت باورهای فرهنگی، تعمیم نگاه هنری و جست‌وجوگرانه به مسائل دریا و معرفی استعدادهای خلاق آنان برنامه‌ریزی شده است. وی با تأکید بر این‌که باید فضای مفرح و موردنیاز خانواده‌ها ایجاد شده و توسعه یابد، تصریح کرد: جشنواره مجسمه‌های‌شنی برای نخستین‌بار به همت سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری برگزار می‌شود که قطعا با استقبال گرم شهروندان روبه‌رو خواهد شد. شهردار بندرعباس ادامه داد: شهرداری بندرعباس در نظر دارد با بهترشدن شرایط آب‌وهوایی، برنامه‌های جمعی اینچنین، اعم از جشن‌ها، مسابقات، مراسم‌ها و... را در سطح گسترده‌تری نسبت به قبل برگزار کند. گفتنی است، این جشنواره از ۱۱ لغایت ۱۸ مهرماه در ساحل پارک غدیر بندرعباس  برپاست  و ورود برای عموم آزاد  است.

عملیات اجرایی تقویت گاز استان امسال تکمیل نمی‌شود
شهروند- کرمانشاه| مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: خطوط انتقال گاز که هم‌اکنون جهت تقویت گاز استان کرمانشاه در دست اجراست تا پایان امسال تکمیل نمی‌شود. به گزارش خبرنگار ما، سیدحمید فانی مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان این مطلب افزود: میزان مصرف پنج ماهه پایان ‌سال با 30‌درصد رشد به 13‌میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تعداد مشترکان استان را 471‌هزار مشترک اعلام و عنوان کرد: بیشترین مشترکان این شرکت مربوط به بخش خانگی و تجاری است. فانی از تأمین گاز 100 صنعت کوچک و بزرگ استان خبر داد و بیان کرد: شرکت گاز کرمانشاه 12 شهرک صنعتی، دو نیروگاه، سه پتروشیمی، دو کارخانه سیمان و 69 جایگاه سی.‌ان.‌جی را تحت پوشش دارد.


تعداد بازدید :  433