شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
نشست مشترک مدیران آموزش‌وپرورش و هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی برگزار شد
آموزش‌های امدادی باید به دانش‌آموزان تزریق شود

احمد مرادپور- تبریز| به‌منظور ایجاد بستر لازم برای تسریع در اجرای تفاهمنامه مابین وزارت آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر نشست مشترک مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با مدیرعامل استان برگزار شد.
 با آغاز‌ سال تحصیلی جدید و به‌منظور ایجاد بستر لازم برای تسریع در اجرای تفاهمنامه مابین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر نشست مشترک مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با مدیرعامل استان با حضور معاونان مربوطه برگزارشد. در این نشست که در دفتر مدیرعامل هلال‌احمر استان برگزار شد، دکتر عزیزی‌نوری با تسلیت فاجعه غمبار منا و تبریک آغاز ‌سال‌تحصیلی جدید گفت: در استان ما همکاری بسیار خوبی مابین آموزش‌وپرورش و هلال‌احمر برقرار است.
وی ادامه داد: می‌توان با تدوین برنامه جامع و ترسیم نقشه‌راه نسبت به آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در بحث امدادونجات اقدام کرد. در ادامه نشست، دکتر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با تسلیت فاجعه منا گفت: مجموعه آموزش‌وپرورش استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود آماده همکاری با هلال‌احمر است و تمام توان خود را در این راه به‌کار خواهد بست.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به سطح بالای همکاری‌های آموزش‌وپرورش با هلال‌احمر در استان افزود:  طرح‌های مشترک بسیار خوبی مابین هلال‌احمر و آموزش‌و‌پرورش در راستای ارتقای سطح آموزش‌های امدادی دانش‌آموزان انجام می‌گیرد که طرح دادرس ازجمله طرح‌های موفقی هست که در استان ما به‌نحو خوبی برگزار می‌شود.
دکتر پاشایی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان آماده است فراتر از تفاهمنامه‌های فی‌مابین بستر و زمینه لازم را جهت تزریق آموزش‌های امدادی از طریق خیل کثیر دانش‌آموزان به بدنه جامعه فراهم کند.
در پایان نشست، مهندس محمود احمدی‌لاشکی، معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان هدف از برگزاری این نشست را تسریع در روند اجرای تفاهمنامه بین وزارت آموزش‌و‌پرورش مبنی‌بر تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی در سطح مدارس استان به‌منظور گسترش فعالیت‌های اجتماعی بشردوستانه امدادی و همچنین برگزاری مسابقات المپیاد دادرس و برگزاری سومین دوره مسابقات آماده«المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر» و تشکیل کانون‌های پیش‌دبستانی عنوان کرد.


تعداد بازدید :  302