شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
خبر کوتاه

 فرهنگ در فرودگاه اهواز
خوزستان| مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی- تاریخی در سالن‌های انتظار فرودگاه اهواز خبر داد.  «محمد سعیدشرفی» در گفت‌وگو با «شهروند» گفت: مسافران به‌طور معمول پس از دریافت کارت‌پرواز، زمانی نزدیک به یک‌ساعت در سالن فرودگاه منتظر می‌مانند. بیشتر مسافران این زمان را با تلفن‌‌همراه یا خواندن روزنامه سپری می‌کنند. فرودگاه اهواز این آمادگی را دارد که سالن انتظار خود را دراختیار نمایشگاه‌های فرهنگی مانند این نمایشگاه قرار دهد.  وی با اشاره به استفاده شرکت‌های خارجی از بدنه هواپیماها برای فعالیت‌های فرهنگی، افزود: خطوط هواپیمایی قطر طرح‌آهو را به‌عنوان نماد آن کشور روی همه هواپیماهای خود به‌تصویر کشیده‌است. شرکت هواپیمایی چین نیز اژدها را روی هواپیماهای چینی کشیده است. در ایران نیز شرکت هواپیمایی معراج با ترسیم صورت ببر ایرانی روی دماغه هواپیما و همچنین شرکت کیش‌ایر با نقاشی موج‌های نیلگون خیلج‌فارس بر بدنه هواپیماهای خود، نمادهای ملی را به تصویر کشیده‌اند.  شرفی بیان کرد: از آن‌جا که فرودگاه اهواز به‌عنوان ترمینال مسافران عراق به‌شمار می‌رود، شرکت فرودگاه‌های اهواز برای تسهیل مسافرت آنان درنظر دارد زبان عربی را به تابلوهای راهنمای فرودگاه
بیفزاید.

مفاخر اهواز نماد شهری می‌شوند
شهروند| معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری اهواز با تأکید بر تاریخی- علمی‌کردن فضای‌شهری گفت: به‌منظور شناخت بیشتر مردم با مشاهیر استان، باید مجسمه این شخصیت‌ها ساخته و در شهر به‌عنوان المان نصب شود.
«علی مظفری» در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی به «شهروند» گفت: این نمایشگاه دو موضوع را به‌اثبات رساند. عظمت خوزستان و حقانیت مذهب تشیع که هردو به بهترین شکل در این نمایشگاه ثابت شدند. مردم استان قدر این نمایشگاه را بدانند چراکه جایگاه و ارزش استان را نشان داد.
معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری اهواز یادآور شد: خوزستان دروازه تشیع است و مردم ایران اسلامی از ابتدای اسلام تاکنون مدیون استان خوزستان هستند. این مردم در دوره‌های مختلف تاریخ از ابتدای اسلام و تشیع گرفته تا دفاع‌مقدس همواره باعث افتخار بودند.  مظفری به پیامدهای مثبت نمایشگاه تاریخ اهواز پرداخت و گفت:   جوانان با بازدید از نمایشگاه، اعتمادبه‌نفس خوبی پیدا می‌کنند. همچنین این محل در حوزه مذهب تشیع می‌تواند باعث تقویت مذهب در ایران و خوزستان شود.
وی تأکید کرد: وظیفه همه سازمان‌ها است که همکاری لازم و جامع را با مسئولان برپایی نمایشگاه داشته باشند. ادامه این نمایشگاه باعث تقویت و همکاری‌نکردن با آن باعث تضعیف آنها نیز می‌شود. ما آمادگی کامل برای همکاری با مجموعه برگزارکنندگان نمایشگاه را داریم.
معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری اهواز در پاسخ به این‌که چرا مجسمه ابونواس اهوازی در بغداد ساخته‌شده و آنها از مفاخر استان بهره می‌برند ولی خوزستانی‌ها از این مفاخر کم‌بهره مانده‌اند؟ گفت: اعتقاد دارم باید مجسمه این اسطوره‌ها ساخته و در سطح شهر نصب شود. همچنین نمایشگاه دایمی در این خصوص راه‌اندازی شود و مردم با بزرگان استان بیشتر آشنا شوند.

پوشش امدادی مراسم استقبال و تشییع جان‌باختگان فاجعه منا توسط نجاتگران هلال‌احمر اصفهان
محمد راعی- اصفهان| معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از پوشش امدادی مراسم استقبال و تشییع جان‌باختگان فاجعه منا توسط نجاتگران هلال‌احمر این استان خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، داریوش کریمی با اعلام این خبر گفت: با ورود پیکر مطهر جان‌باختگان فاجعه منا به فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان مراسم استقبال و تشییع این پیکرها تحت‌پوشش امدادی قرار گرفت.  وی تصریح کرد: در نخستین روز ورود کروبیان در خون قنوده در ساعت 8 صبح روز یکشنبه 12 مهرماه 4 نفر از آنان به شهرستان شهرضا و یک‌نفر به شهرستان فریدن انتقال یافت.  کریمی در پایان اظهار داشت: در طول مسیر فرودگاه تا شهرستان‌ها و تشییع در محل، امدادگران و نجاتگران این جمعیت به‌همراه تجهیزات امدادی ازجمله آمبولانس و... نسبت به پوشش امدادی مراسم اقدام کردند. گفتنی است، مدیران و پرسنل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همچنین در مراسمی که ظهر یکشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان، استاندار و سایر مسئولان استانی در مسجد سید اصفهان برگزار شد، شرکت کردند.

 


تعداد بازدید :  376