شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سرمایه‌گذاری در بخش بهره‌وری انرژی ایران| جانوسز پیچوکینسکی وزیر اقتصاد لهستان گفت: کشورش علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های بهره‌وری انرژی در ایران است. او افزود: فناوری‌های انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر حوزه‌هایی هستند که شرکت‌های لهستانی می‌توانند در آن زمینه در بازار ایران مشارکت کنند. لهستان قصد دارد در 7‌سال آینده، 60‌میلیارد یورو در جاده‌سازی و 40‌میلیارد یورو در ساخت راه‌آهن در داخل ایران سرمایه‌گذاری کند. (ترند نیوز)
کاهش تولید نفت آمریکا از ‌سال آینده| هیأت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس نفت و پول در لندن گفتند، قیمت جهانی نفت درحال حاضر آن‌قدر پایین است که نمی‌تواند از تولید نفت شیل در آمریکا حمایت کند. مارک پاپا، رئیس سابق شرکت نفتی‌ ای‌اوجی ریسورسز گفت: «ما در آستانه کاهش شدید رشد تولید نفت در آمریکا هستیم. رشد تولید نفت آمریکا این ماه متوقف می‌شود و از اوایل‌ سال آینده شروع به کاهش می‌کند. (رویترز)
یوان چین چهارمین ارز معتبر جهانی| یوان واحد پول چین، ین را پشت سر گذاشت و عنوان چهارمین ارز مهم جهان را به خود اختصاص داد. میزان استفاده از «یوان» در تراکنش‌های بین‌المللی در ماه آگوست به 2.79‌درصد رسید، این درحالی است که در ماه قبل از آن، 2.39‌درصد ثبت شده بود. بر همین اساس، سه ارز برتر جهان یعنی دلار آمریکا، «یورو» و «پوند» انگلیس بیشترین سهم را در حجم پرداخت‌ها به خود اختصاص داده‌اند و سهم هرکدام به‌ترتیب ۴۵، ۲۷‌ و 8.5‌درصد است. (بلومبرگ)
اقتصاد هند از چین جلو می‌زند| براساس آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ رشد اقتصادی هند در ‌سال 2016 از چین بیشتر خواهد شد و به این ترتیب شکاف اقتصادی بین دو کشور فراتر از یک‌درصد خواهد شد. براساس این گزارش، اقتصاد هند با سرعت 7.5‌درصد رشد می‌کند اما رشد چین 6.3‌درصد کاهش خواهد یافت. (تایمز)


تعداد بازدید :  353