شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیوستن خبرنگاران امدادگر هلال‌احمر به جنبش جهانی حمایت از امدادگران داوطلب
اصحاب رسانه و خبرنگاران امدادگر جمعیت هلال‌احمر ایران به جنبش جهانی حمایت از امدادگران داوطلب پیوستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، خبرنگاران حوزه هلال‌احمر هم‌صدا با داوطلبان، امدادگران، جوانان و نجاتگران جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به جنبش جهانی حمایت از امدادگران داوطلب پیوستند. این خبرنگاران که پیش از این دوره‌های امدادگری را گذرانده و خبرنگاران داوطلب جمعیت هلال‌احمر نیز محسوب می‌شوند به همراه وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفتار ظالمانه با امدادگران و در جنگ‌های اخیر منطقه و سوانح غیرطبیعی، خواستار تضمین ایمنی امدادگران و نجاتگران شدند. پیش از این نیز امدادگران، جوانان و نجاتگران بسیاری در سراسر جهان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت کشته شدن امدادگران در حوادث و سوانح، با پیوستن به جنبش جهانی حمایت از داوطلبان ما (protectourvolunteers)به حمایت از بشردوستان و امدادگران و نجاتگران سراسر جهان پرداختند.

کاروان سلامت در روستای اساس
كاروان سلامت واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه اقدام به ويزيت رايگان بيماران روستاي اساس كرد.
 در اين طرح كه با همکاری شورای اسلامی و دهیار، شبکه بهداشت و درمان، خانه داوطلبی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و یکی از خیرین شهرستان برگزار شد، این کاروان ضمن ویزیت رایگان 121 بیمار، داروهای رایگان را نیز به آنان اهدا کرد.  برگزاری کلاس آموزشی و مشاوره پیشگیری از بیماری‌های شایع در زنان، شیوه سبک زندگی ایرانی و اسلامی، روانشناسی، اجرای پروژه معیشتی امید هلال و توزیع 20 بسته مواد غذایی در بین ساکنان روستای اساس و اطراف، دیدار از خانواده معظم شهید سنجابی از دیگر فعالیت‌های کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه بود.

ویزیت رایگان هلال احمردر مرند
جمعیت هلال‌احمر شهرستان مرند با بهره‌گیری از پزشکان داوطلب، اقدام به ویزیت رایگان بیماران در اين شهرستان کرد.
در این طرح داوطلبان که به مناسبت روز پزشک، هفته دولت و کمک به امر سلامت برگزار شد، 60 نفر از اهالي شهرستان مرند از سوی پزشکان عمومی و متخصص داوطلب هلال‌احمر مرند به صورت رایگان ویزیت شدند.

عزیمت کاروان پیاده هلال‌احمر به مشهد مقدس
به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، کاروان پیاده اعضای منتخب جمعیت هلال‌احمر از 15 استان کشور راهی مشهد‌الرضا شد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی، در این کاروان پیاده 200 نفر از اعضای منتخب جمعیت هلال‌احمر حضور دارند. کاروان پیاده اعضای منتخب روز چهارشنبه 12 شهریور 93 وارد نیشابور می‌شود و پس از پذیرش و شرکت در جلسه توجیهی ویژه سرپرستان، راهی مشهد مقدس خواهد شد.  برگزاری مراسم نماز جماعت، ایستگاه پذیرایی و استقبال رسمی در مشهد ازجمله برنامه‌هایی است که در طول مسیر در نظر گرفته شده است. این کاروان روز 14 شهریور و با استقبال مدیران هلال‌احمر استان خراسان رضوی وارد مشهد می‌شود. مراسم عزیمت کاروان به سوی حرم مطهر رضوی، شرکت در مراسم ویژه ولادت امام رضا(ع)، نماز جماعت و ضیافت شام با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و برنامه‌های فرهنگی ازجمله برنامه‌هایی هستند که برای اعضای این کاروان در نظر گرفته شده است.


تعداد بازدید :  247