شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

احیای دریاچه ارومیه در گیرودار بروکراسی
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هنوز با گذشته ماه‌ها از تصویب اعتبار مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه، ریالی از این بودجه پرداخت نشده است.   
عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  در سال‌جاری و برای نجات این دریاچه 14‌هزار و 670‌میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده اما متاسفانه خزانه مبلغی را به ما نداده است.   به نظر می‌رسد بروکراسی اداری باعث تأخیر در پرداخت اعتبارات احیای دریاچه ارومیه شده است.   
وی با تأکید بر این‌که تنها یک ماه از ارایه طرح‌های نهایی احیای دریاچه ارومیه می‌گذرد، گفت:  اجرای این طرح‌ها زمان بر خواهد بود. حداقل 10‌سال برای تغییر چهره دریاچه ارومیه زمان نیاز است و نباید به طرح انتقال آب از ارس دل ببندیم چرا که کمبود آب در استان به چشم می‌آید و این آب تنها می‌تواند نیازهای ضروری استان را تأمین کند.   

 بن‌بست هوایی در کرمان شکسته شد
استاندار کرمان گفت: با بهره‌برداری از فرودگاه جیرفت، بن بست هوایی در استان کرمان و به‌خصوص جنوب استان شکسته شد و از این به بعد کشاورزان جنوب استان می‌توانند از طریق این فرودگاه، محصولاتشان را به سایر نقاط کشور و حتی جهان صادر کنند تا سود بیشتری نصیبشان شود.  
به گزارش ایسنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در شورای اداری شهرستان سیرجان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های دولت برای شکوفایی استان تصریح کرد:  برای توسعه استان باید همه نیروها و گرایش‌ها را دور هم جمع کنیم و از امکانات خدادادی استان برای رفع محرومیت‌ها نهایت بهره را ببریم.  
استاندار کرمان تصریح کرد: براساس دغدغه‌های علمای دین، مثلث فرهنگی را در چارچوب شورای فرهنگی در استان تبیین می‌کنیم.  همه ارکان جامعه را وارد مسائل فرهنگی می‌کنیم و در این بین رسانه‌ها نقش اساسی در توسعه فرهنگی دارند. معتقدیم اقتصاد و فرهنگ به هم پیوسته و از یکدیگر جداناپذیر هستند.  

توسعه دریاچه کیو
شهردار خرم‎آباد گفت: دریاچه کیو باید با توسعه، زیبا سازی و تعویض نرده‌ها از قفس آزاد شود.   به گزارش ایسنا، محمد مهرابی در جمع خبرنگاران بیان کرد:  نرده‎های اطراف دریاچه کیو بسیار فرسوده هستند و از لحاظ بصری شرایط مناسبی ندارند، همین امر باعث شده چشم‎انداز دریاچه کیو به‌عنوان ظرفیتی بکر برای توسعه گردشگری، مخدوش شود.  


وی افزود:  دریاچه کیو یک جاذبه ملی است و فقط منحصر به شهر خرم‎آباد نیست، بنابراین باید برای حفظ، توسعه و زیباسازی آن بیش از پیش تلاش کنیم.  
مهرابی خاطرنشان کرد:  شهرداری، نوسازی، بازسازی و زیباسازی دریاچه را در دستور کار خود قرار داده است. در فاز اول، کف سازی اسکله، نماسازی سرچشمه، ایجاد فضای سبز حاشیه دریاچه، تعویض نرده‎ها و نصب نرده‎هایی از جنس استیل عملیاتی شده که این روند تا آزادسازی کامل این موهبت الهی باید ادامه پیدا کند.

افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان شمال‌غرب کشور در تبریز
مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و استاندار آذربایجان‌شرقی در بیمارستان شهید «قاضی طباطبایی» تبریز افتتاح شد.   
به گزارش ایسنا، برای تجهیز و راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی تبریز 50‌میلیارد ریال هزینه شده و امکان حداقل دو پیوند مغز استخوان در هفته در آن فراهم است.   
این مرکز دهمین مرکز و بخش پیوند مغز استخوان کشور است که دانشگاه علوم پزشکی تبریز آن را با هدف ارایه خدمات پیوندی برای درمان بیماران سرطانی با اختلالات خونی استان‌های شمال‌غرب کشور راه‌اندازی کرده است.   
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به عزم دولت برای ارایه خدمات مناسب درمانی در کشور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز گامی در تکمیل چرخه‌ درمانی است و با تکمیل این چرخه می‌توان از بروز ضایعات جبران‌ناپذیری جلوگیری کرد.


تعداد بازدید :  388