شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
تکاپوی گیلانی‌ها برای بازپس‌گیری 20 کیلومتر جاده حیران

استاندار گیلان، دستور بازپس گیری 20‌کیلومتر جاده حیران از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا از استان اردبیل را صادر کرد. به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری مشترک مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا با مدیران کل اداره‌های مختلف استان گیلان که در دهکده توریستی و گردشگری تله‌کابین حیران آستارا برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به بروز مشکلات عدیده برای مردم دهستان حیران بندر آستارا بر اثر واگذاری 20‌کیلومتر از جاده حوزه استحفاظی استان گیلان به استان اردبیل، خواستار بازپس گیری این حوزه از استان همجوار هستم.  وی با اشاره به این‌که این 20‌کیلومتر از منطقه آقچای، آغاز و در منطقه تونل به پایان می‌رسد، تصریح کرد: نمی‌شود که مردم یک شهرستان یا یک منطقه دو قیم داشته باشند.
نجفی اضافه کرد: مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان علاوه بر پیگیری موضوع باید توجهی ویژه به این محور داشته باشد.
وی درخصوص علت واگذاری جاده حیران به استان اردبیل در ابتدای استان شدن این منطقه اظهار کرد: یک زمانی یک ترحمی برای ایجاد یک اداره کل به استان همجوار شده است، ولی این چه ترحمی است؟! امروز مردم عزیز ما در منطقه حیران در رنجند و برای یک کار ساده باید هم رضایت شهرستان آستارا و هم رضایت استان همجوار را جلب کنند و این چه تصمیمی است که مسئولان نظام برای مردم این منطقه گرفته‌اند.
استاندار گیلان ادامه داد: به چه حقی مردم باید از این‌جا حرکت کنند و به استانی دیگر بروند که هیچ شناختی درخصوص مسئولان آن‌جا ندارند. باید به جد پیگیر این موضوع باشیم و تسهیلات را برای مردم استان فراهم کنیم.  استاندار گیلان در این جلسه از کمبود پزشک متخصص در شهرستان آستارا انتقاد کرد و افزود: با هر تدبیری که می‌شود این کاستی باید رفع شود.  وی با اشاره به این‌که درحال حاضر بیش از 1300 پزشک و متخصص در استان گیلان داریم، ادامه داد: نادرست است که از کثرت پزشک در رشت بگوییم ولی شهرستان آستارا از کمبود پزشک رنج برد. خبر می‌رسد که در اورژانس، پزشک به جای پرستار و پرستار به جای پزشک ایستاده است!


تعداد بازدید :  427