شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
خانه به خانه

بهره‌برداری از  1100واحد مسکن مهر مددجویان بهزیستی در کرمانشاه
یک‌هزار و 150 واحد از مساکن مهر مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در شهرک دولت آباد با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مهر، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم و اساسی سازمان بهزیستی خانه‌های مهر مددجویان است.
وی با اشاره به افتتاح یک‌هزار و 150 واحد از این خانه‌ها در کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه از موفق‌ترین استان‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن مهر مددجویان است که توانسته با کیفیت و سرعت خوبی این واحد‌ها را به مرحله تحویل برساند. همایون‌هاشمی تصریح کرد: هم اکنون 200‌هزار واحد مسکن مهر مددجویان در کل کشور درحال ساخت است.
وی افزود: سازمان بهزیستی ساخت خانه‌های مهر را ادامه خواهد داد به‌گونه‌ای که تا پایان‌سال 36‌هزار واحد دیگر به متقاضیان تحویل داده خواهد شد که این تحول و کمک بسیار بزرگی به این قشر است.
این مسئول تعداد پروژه‌های مسکن مهر مددجویان که در هفته دولت افتتاح شده است را 3‌هزار و 800 واحد اعلام کرد و گفت: تا پایان‌سال به صورت متوسط هر ماه 3‌هزار واحد دیگر تحویل مددجویان می‌شود.
شایان ذکر است قبل از افتتاح مجتمع یک‌هزار و 150 واحدی مسکن مهر پست برق‌رسانی به این مجتمع‌ها نیز افتتاح شد.

استاندار کردستان: شاخص‌های توسعه در کردستان مناسب نیست
استاندار کردستان معتقد است: با وجودی که اين استان یکی از استان‌های مهم حوزه زاگرس است و از موهبت‌های الهی بسیاری برخوردار است اما شاخص‌های توسعه در کردستان مناسب نیست.
به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در ششمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه زاگرس است و بیشترین منابع خدادادی کشور در این استان وجود دارد. بخشی از این توسعه نیافتگی به هشت‌سال دفاع مقدس و مشکلات آن و مسائل امنیتی بر می‌گردد و بخشی دیگر نیز به دلیل عقب‌ماندگی‌های به جای مانده از دوران طاغوت است. وی ادامه داد: هرچند که دولت‌های پس از انقلاب تلاش‌های خوبی برای استان کرده‌اند اما این عقب‌ماندگی‌ها جبران نشده و نیازمند توجه و عنایت بیشتری است. در این مدتی که در استان کردستان سمت استانداری را داشته‌ام ادعا ندارم کار خیلی برجسته‌ای کرده‌ام، اما با کمک همه مسئولان سعی کرده‌ام قدری از مشکلات استان را کم کنم.   وی تأکید کرد: استان کردستان استانی محروم نیست، زیرا ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه دار است.   استاندار کردستان با اشاره به این‌که امسال‌سال تدوین برنامه ششم توسعه است، افزود: باید نقش و سهم استان کردستان در سند توسعه ملی دیده شود.  همچنین باید به واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی در استان کردستان کمک کرد تا به تعطیلی کشیده نشوند.   زاهدی اعلام کرد: به وضع 30 واحد تولیدی در کردستان رسیدگی شده تا به تعطیلی کشیده نشوند.   وی با عنوان این‌که ستاد سرمایه‌گذاری را در استان فعال‌تر از گذشته کرده‌ایم، ادامه داد: یک توجه جدی در زمینه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان درحال شکل‌گیری است.   استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با عنایتی که از طرف دولت صورت گرفته است تخصیص اعتبار پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به صورت 100‌درصد انجام خواهد شد.   وی تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل، با وجود سرمایه گذاری‌های صورت گرفته با مشکل جدی مواجه هستیم که نیازمند توجه جدی دولت به این مسأله هستیم.   حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز دراین جلسه، اشتغالزایی را از مهم‌ترین مسائل استان عنوان کرد و گفت:  موضوع اشتغال در کردستان نیازمند کار اساسی است. این استان دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود. هرچند که انجام طرح‌های بزرگ در استان بسیار خوب است، اما انجام طرح‌های کوچک و زود بازده به توسعه استان کمک شایانی خواهد کرد. 


تعداد بازدید :  413