شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
خبر

تهدید به استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل بالا بردن سرعت اینترنت
نصرالله پژمان‌فر، نماینده عضو جبهه پایداری و از اعضای کميسيون فرهنگي مجلس تهدید کرده و گفته: «اگر روند موجود در وزارت ارتباطات ادامه پيدا کند، به دنبال استيضاح وزير خواهم بود.» به گزارش تدبیر، این عضو جبهه پایداری افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت را محور تذکر برخی نمایندگان به واعظی عنوان کرده است. نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین گفته است: «ما با جديت جلوي اقدامات اخير وزير ارتباطات را مي‌گيريم و در صورتي که اشکالات از ناحيه وزارت ارتباطات برطرف نشود قطعا برخوردهاي لازم را خواهيم داشت.» پژمان‌فر معتقد است: «تا زمانی که شبکه ملي اينترنت کشور راه‌اندازي نشود، نبايد پهناي باند اينترنت کشور گسترش  يابد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس:دولت ورود خوبی به بحث بورسیه‌های غیرقانونی داشت
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از ترکیب یکطرفه کمیته تفحص بورسیه‌های غیرقانونی در مجلس می‌گوید که با ورود جدی و خوب دولت به این بحث نیازی به اینگونه بررسی‌های مجلس نیست.
به گزارش ایلنا، جواد هروی در ارتباط با آخرین وضع بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در کمیته مجلس گفت:  برخی از دوستان ترجیح دادند که بنده در این کمیته عضو نباشم و حالا آقایان زارعی، نبویان، سلطانی‌صبور، جعفری و اختیاری از اعضای این کمیته بررسی هستند اما به بنده اجازه عضویت در این کمیسیون داده نشد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا به شما اجازه حضور در این کمیته داده نشد، گفت: نمی‌دانم اما احساس می‌کنم عده‌ای از حضور ما احساس خطر می‌کنند چراکه می‌دانند ما شجاعانه به میدان می‌آییم و همه چیز را رک می‌گوییم. به‌هرحال من احساس می‌کنم آنچه تکلیف مجلس در مورد روشنگری از وضع بورسیه‌ها بوده است انجام شده است.  با دستور رئیس‌جمهوری و ورود وزیر دادگستری اقدامات عملی در مورد این تخلفات درحال شکل‌گیری است. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این‌که وزارت دادگستری ورود خوبی در این مسأله داشته است، خاطرنشان کرد:  وزیر دادگستری اعلام کرد که در همین راستا از افرادی که از طریق بورسیه‌های غیرقانونی دکترا گرفته‌اند هزینه تحصیلشان را دریافت می‌کنند و از استخدامشان هم جلوگیری خواهد شد که همین موضوع نشان می‌دهد که دولت قصد کوتاه آمدن در برابر این موضوع را ندارد. هروی یادآور شد: به نظر می‌رسد در مورد بورسیه‌های غیرقانونی دولت ورود خوبی داشته است و دیگر نیازی به کمیته‌های اینچنینی نباشد هرچند ترکیب آنها یکطرفه باشد.

باهنر:ان‌شاءالله خواب‌های انشعاب تعبیر نمی‌شود
نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته شده در فراکسیون رهروان انشعاب بحث پیش آمده بود؟ گفت: خیر هر چند هرازگاهی یک دفعه از این حرف‌ها می‌زنند که ان‌شاءالله این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود. به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر با بیان این مطلب گفته است:  فراکسیون اصولگرایان برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مصمم بود، فراکسیون رهروان ولایت هم چندین جلسه تخصصی در این زمینه برگزار کرد و مباحث مفصلی را مورد بررسی قرار داد. وی درباره اختلافات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر علوم و بحث استنتاج و وجود اختلافات در فراکسیون رهروان ولایت، گفت: فراکسیون اصولگرایان برای استیضاح وزیر مصمم بود و از آن‌جا که تصمیم مخالفان و موافقان نزدیک به هم بود، تصمیم خردمندانه‌ای در این زمینه گرفته شد و موضع‌گیری یکجا نکردند و اعلام کردند که اعضا آزاد هستند لذا هرکس براساس برداشت و موضع خود در این زمینه عمل کرد.
وی گفت: اول این‌که تبلیغ می‌کنند، بین رهروان و اصولگرایان در زمینه استیضاح رقابت وجود داشته اینطور نبوده زیرا خیلی از استیضاح‌کنندگان جزو اعضای فراکسیون رهروان بودند.  

ابوترابی‌فرد:  فرجی‌دانا از مسیر اخلاق عدول نکرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رضا فرجی‌دانا، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه استیضاح از مسیر اخلاق عدول نکرد و دفاع وی نشان داد که به اصول اعتقاد دارد و یک بسیجی کارمند است. «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» با بیان این مطلب افزود: در مجلس بر این‌که فرجی‌دانا براصول اعتقاد دارد بحثی نبود، روش مدیریت او برای اداره آموزش عالی مورد انتقاد بود. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد شخصی که به‌عنوان وزیر علوم سکاندار آینده آموزش عالی کشور می‌شود، بتواند دغدغه نمایندگان مجلس را رفع کند. وی گفت: بحث و نظر روی مدیریت آموزش عالی و فضای ملتهب این حوزه جدی است و اگر این امر ادامه پیدا کند برای آموزش عالی کشور خوب نیست.


تعداد بازدید :  256