شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
رئیس جمهوري:
خانواده شهدا و ایثارگران بهترین هدایت‌کننده دولت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار اعضای 9 خانواده معظم شهدای دولت که در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، یادآور شد:  مسلما نظر، نقد و فکر ایثارگران و خانواده شهدا از روی دلسوزی است چرا که آنها عزیزترین افراد خود را به کشور و نظام تقدیم کرده‌اند.  تلاش کرده‌ایم افرادی مسئولیت را برعهده بگیرند که تجربه کافی برای اداره کشور دارند تا دوباره سعی و خطا انجام نشود.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه مجریه با بیان این‌که اما ما انسان هستیم و توانمان محدود است اظهار داشت:  ممکن است خطا و اشتباه کنیم که مردم باید تذکر دهند و هدایت کنند. وی با بیان این‌که از انتقاد در اسلام با عنوان نصیحت یاد شده است گفت:  نصیحت به معنای خیرخواهی و دلسوزی است و حتی در این کلمه تقویت هم وجود دارد یعنی افراد از روی خیرخواهی و دلسوزی می‌خواهند طرف را هم تقویت و هم نقص وی را رفع کنند.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد:  همه کسانی که نسبت به دولت در چارچوب نصیحت اسلامی یا امر به معروف و نهی از منکر نقادی می‌کنند وظیفه خود را انجام می‌دهند، دولت هم استقبال می‌کند به‌ویژه از کسانی که امتحان خود را پس داده‌اند و عزیزان خود را در راه این انقلاب و کشور تقدیم کرده اند. روحانی خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت:  ما از نصیحت، نقد، نظر، دلسوزی و نکات مورد نظر شما استفاده می‌کنیم.
رئیس جمهوری ادامه داد:  قبل و بعد از انقلاب در مجلس اول در یک مقطع کوتاه خدمت این عزیزان بودیم ایثار، فداکاری و اخلاص آنها را از نزدیک می‌دیدیم.  شهیدان رجایی و باهنر نسبت به همه آنهایی که در آن دولت، قبل، یا دولت‌های بعد بودند و در مسیر شهادت قرار گرفتند  نقش معلم و هدایتگری داشتند.  رئیس‌جمهوری ادامه داد: بزرگانی که شهید شدند تلاش می‌کردند مشکلات کشور حل شود و امروز هم این تلاش انجام  می‌شود.  
وی با بیان این‌که یک‌سال از عمر دولت گذشته است ادامه داد:  آنچه وظیفه ما بود و به مردم وعده داده بودیم در زمینه سیاست داخلی، خارجی، مسائل منطقه‌ای، سلامت، اقتصاد، اجتماعی، محیط‌زیست، نیازمندی‌های مردم، مسائل زیربنایی و بسیاری موارد دیگر تلاش کردیم آنچه در توان داریم انجام دهیم.  
رئیس دولت یازدهم با تأکید بر این‌که تلاش ما این بود که فرصت را از دست ندهیم یادآور شد: من در نخستین فرصتی که امکان‌پذیر بود دولت را به مجلس معرفی کردم تا فرصت از دست نرود. رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی خطاب به خانواده شهدای دولت و با اشاره به سخنان آنها برای انتخاب نماینده‌ای از بین خود جهت ارتباط با دولت گفت:  شما اگر کسی را از جمع خودتان به‌عنوان رابط دولت انتخاب کنید ما می‌پذیریم. 


تعداد بازدید :  190