شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
آسمان صاف برای تهران

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، طی 3 روز آینده، از پنجم تا هفتم مهر ماه، با عبور امواج ناشی از سامانه کم ارتفاع از لایه‌های میانی جو، در سواحل مرکزی و شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز در برخی ساعات رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، همچنین شمال غرب نیز   افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.
آسمان تهران امروز، قسمتی ابری، در ارتفاعات افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 28 و 18 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری و در روز سه‌شنبه، صاف، در ارتفاعات قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 28 و 19 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز گذشته هوای کلان شهرهای تهران، اراک، اصفهان و مشهد در شرایط سالم قرار داشته‌‌اند. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در تهران، نسبت به روز شنبه با 6 عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد 93 قرار گرفت.
میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن نیز از 39 به 40، ازن از 35 به 37، دی اکسیدگوگرد از 32 به 36، دی‌اکسید نیتروژن از 64 به 66 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 59 به 61 افزایش داشتند.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 43 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  295