شماره ۳۶۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور
صفحه را ببند
... بارش باران و کاهش دما

بررسی داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی نشانگر این است که با نفوذ جریانات خنک شمالی که به تدریج وارد آسمان شمال کشور می‌شوند، کاهش محسوس دما در سواحل و مناطق شمالی کشور و همچنین بارش باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.  با نفوذ این جریانات خنک شمالی، دریای خزر نیز از امروز مواج خواهد بود.  به تدریج از بارش‌ باران در این مناطق طی روزهای آینده کاسته می‌شود، اما هوای خنک با تغییرات کمی تا اواخر هفته آینده ماندگار خواهد بود. طی این مدت کاهش دمایی حدود ۸ تا ۱۴ درجه سانتیگراد برای سواحل جنوبی دریای خزر رخ می‌دهد.
همچنین در ساعات بعدازظهر امروز در برخی نقاط شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، غرب استان فارس و استان‌های بوشهر و هرمزگان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شمال غرب و استان هرمزگان احتمال وقوع رعدوبرق نیز وجود دارد.  طی امروز و فردا (یکشنبه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و زنجان نیز رگبار و رعدوبرق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز  بین ۲۵ تا ۳۵ درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران طی امروز به تدریج ابری خواهد شد. بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که کمینه و بیشینه هوای تهران در روز یکشنبه بین ۲۳ تا ۳۴ درجه بالای صفر بوده و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.   
طی ۲روز گذشته استان‌های اردبیل، همدان و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان، هرمزگان و یزد گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.  در شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۶ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنگام شب با حدود ۱۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  314