شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

پیگیری کمیسیون سلامت شورا برای طغیان مگس‌های سفید در پایتخت
ایسنا| رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص طغیان مگس‌های سفید در پایتخت گفت: کمیسیون سلامت شورا درحال پیگیری بحث مگس‌های سفید است؛ اما بی‌تردید اقدامات اجرایی در این زمینه برعهده شهرداری تهران است.
مهدی چمران، با تأکید بر پیگیری شورای شهر تهران درخصوص سفید بالک‌ها تأکید کرد: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بررسی‌های بسیاری در این زمینه انجام داده و گزارشی در این‌خصوص توسط این کمیسیون با این موضوع ارایه شده است. قطعا شست‌وشوی درختان با صابون پالیزین انجام می‌شود که براساس بررسی‌های انجام شده این کار بهترین اقدام است، ضمن این‌که با سرد شدن هوا نیز این حشرات از بین خواهند رفت.

در پی تلف شدن بیش از 96 رأس کل و بز در زنجان صورت گرفت
خروج دام‌های اهلی تا شعاع 10 کیلومتری زیستگاه‌های حیات‌وحش در زنجان
رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به این‌که بیش از 96 رأس کل و بز به‌خاطر شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شدند از واکسیناسیون همه دام‌های منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر خبر داد و افزود:  دام‌های اهلی تا شعاع 10کیلومتری زیستگا‌ها اجازه تردد ندارند.
امجد باقری با بیان این‌که در این منطقه دام اهلی تلف‌شده مشاهده نشده است، گفت:  تلفات دام اهلی نداشتیم، همچنین دام اهلی را می‌توان با قرنطینه و واکسینه کردن و دسترسی راحت به آنها مورد پایش قرار داد، اما امکان دسترسی و واکسینه کردن این گونه‌های حساس که به صورت وحشی در طبیعت زندگی می‌کنند، وجود ندارد.
 
دامنه آلودگی هوا هر روز گسترده‌تر می‌شود
افزایش تعداد روزهای آلوده در یزد
ایسنا| رئیس اداره نظارت و پایش محیط‌زیست اداره کل محیط‌زیست استان یزد گفت: میانگین روزهای آلوده استان یزد در 6 ماهه گذشته، به 6 روز در ماه رسیده است.  دامون سلیمانی‌زاده گفت: این میانگین شرایط خوبی را برای هوای استان نشان نمی‌دهد. ثبت 37 روز آلوده از 186 روز گذشته در یزد، در مقایسه با بعضی از کلانشهرها نگران‌کننده است.  او آلودگی هوا را چهارمین عامل مرگ‌ومیر در دنیا دانست و ادامه داد:  6 ماهه گذشته بدترین
 6 ماهه چند‌ سال اخیر از نظر روزهای آلوده برای شهر یزد بوده است، به‌طوری که در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور، 8 روز آلاینده داشته‌ایم و همچنین هوا در ماه‌های خرداد و تیر به ترتیب 7 و 6 روز آلوده بوده که در بعضی روزها به شرایط هشدار و اضطرار هم رسیده است.  به گفته او، آلودگی هوای شهر یزد در سال‌های 90 تا 93 به‌طور میانگین 2.5 تا 3.5 روز در ماه بوده است که این میانگین به یک‌باره در ‌سال 94 به 5 روز رسیده است.


تعداد بازدید :  322