شماره ۶۷۳ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
جهان داوطلبی

کمپين«هاله کوچولو، عروسک مسافر»
هاله کوچولو عروسکي پارچه‌‏اي است که به کشورهاي مختلف سفر مي‌کند و به همراهي ميزبانش به مکان‌هاي ديدني آن کشور مي‌رود. اين عروسک که خالق آن ‌هاله مودبيان است، تاکنون به 22کشور و 46 شهر سفر کرده است. در اين راستا کمپيني در وب‌سايت دونيت راه‌اندازي شده است که هدف از ايجاد آن، فراهم‌آوردن سرمايه‌اي براي تدوين و توليد فيلمي در رابطه با سفرهاي ‌هاله کوچولو است.

به‌گزارش وب‌سايت دونيت، در اين راستا، ‌هاله مودبيان، خالق  عروسک مسافر گفت: «‌هاله کوچولو يا عروسک مسافر پروژه‌ايست که در‌ سال 90 آغاز شد. ‌هاله کوچولو عروسکي پارچه‌اي است که براي تحقق روياي جهانگردي در جهان بدون مرز با پيغام دوستي و لبخند سفر مي‌کند.‌ هاله به‌وسيله پست به شهرهاي مختلف سفر مي‌کند و در هر شهر ميزباني دارد. ميزبان‌ها، ‌هاله را به نقاط مهم شهر مي‌برند و مقابل اين مکان‌ها از عروسک عکس مي‌گيرند. وي افزود: «از 15 آبان‌ماه‌ سال 90 که‌ هاله سفرش را آغاز کرده تا امروز به 46 شهر دنيا سفر کرده و در اين سفرها با آدم‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف آشنا شده و اتفاقات زياد و جالبي برايش افتاده است. خالق اين عروسک اضافه کرد: «براي تامين هزينه‌هاي اين فيلم (هزينه کارگردان، انيماتور، صدابردار، نورپرداز، آهنگساز، طراح‌شخصيت و مدلساز و فيلمبردار) که قسمت کوتاهي از آن استاپ‌موشن خواهد بود، ما به 8 ميليون تومان پول نياز داريم که براي تامين اين پول، روي کمک تک‌تک کساني که دنيا را با دوستي و لبخند مي‌خواهند، حساب کرده‌ايم.»
مودبيان تصريح کرد: «اگر هدف اين پروژه براي برخي افراد  جذاب است، مي‌توانند به اندازه توان خود به ما کمک کنند. ما هم  نام افراد خيّر را به‌عنوان حامي ‌هاله‌کوچولو در سايت آن ثبت مي‌کنيم  و البته اگر بيشتر از 100هزارتومان به‌ هاله کوچولو کمک شود، اسم فرد خيّر در پايان ويدیوي تولد 4سالگي‌اش نوشته مي‌شود.»
برهمين اساس، مهلت مشارکت در اين کمپين 75 روز بوده و مبلغ هدف آن 8ميليون تومان است که علاقه‌مندان جهت مشارکت در آن مي‌توانند به کمپين ‌هاله‌کوچولو به‌آدرس littlehaleh.2nate.com  مراجعه کنند.

خبرنگاران ارومیه برای کودکان محروم «دنیای‌رنگی» می‌سازند
نخستین کمپین اجتماعی «دنیای‌رنگی‌کودکان» با هدف نشاندن لبخند شادی بر لبان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مناطق کم‌برخوردار شهرستان ارومیه کار خود را آغاز کرد.
به‌گزارش برنا آذربایجان‌غربی، همزمان با اول‌مهر و آغاز فصل بازگشایی مدارس، گروهی از خبرنگاران و فعالان اجتماعی ارومیه کمپینی اجتماعی تحت‌عنوان «دنیای رنگی کودکان» را با هدف تلاش برای نشاندن لبخند شادی بر لبان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مناطق کم‌برخوردار شهرستان ارومیه آغاز کردند. گعده مجازی، نام یک شبکه مجازی اجتماعی است متشکل از تعدادی فعال رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی که در تازه‌ترین حرکت خیرخواهانه خود با ابتکار یکی از اعضای خود کمپین اجتماعی تهیه مدادرنگی لوکس برای کودکان دبستانی محروم را کلید زده‌اند.
اعضای هیأت‌موسس این حرکت اجتماعی در نخستین جلسه خود در دفتر سرپرستی روزنامه‌رسالت شعار «دنیای رنگی کودکان» را برای این کمپین برگزیدند. در این جلسه مقرر شد، اعضا برای تهیه یک جعبه مدادرنگی با هزینه شخصی، کمک‌های مردمی و افراد خیر برای شادکردن دل کودکان دبستانی کم‌بضاعت تلاش کنند.
در نخستین جلسه از این حرکت اجتماعی 3 نفر از پیشکسوتان مطبوعاتی استان به‌عنوان اعضای هیأت‌رئیسه این کمپین انتخاب شدند. برای آن سخنگو تعیین شد و یکی از واحدهای آموزشی تشکل مردم‌نهاد موسسه دارالحافظین قرآن‌کریم به‌عنوان محل تحویل و ذخیره هدایای غیرنقدی افراد خیر تعیین شد. او ادامه داد: محل شروع‌ آن، گروهی در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی به‌نام «گعده مجازی» است و بنیان‌گذارانش، گروهی از خبرنگاران رسانه‌های رسمی استان آذربایجان‌غربی. دست همه دوستانی را که دستی در مهر دارند، به گرمی خواهیم فشرد تا به دنیا ثابت کنیم که داشتن یک دنیای رنگارنگ، حق‌مسلم همه کودکان است.عبدی خاطرنشان کرد: دوستانی که می‌خواهند یاریگر ما در این کمپین باشند، کمک‌های نقدی خود را به حساب بانک‌سپه شماره 827300395001 یا شماره‌کارت 5892101109239869 به نام یداله قربانی (عضو هیأت‌رئیسه خانه‌مطبوعات آذربایجان‌غربی)   واریز کنند.


تعداد بازدید :  460