شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
جانشین فرمانده کل سپاه:
پاسخ ما به دشمنان، دیپلماتیک نیست، عملیاتی است
پهپاد رژیم صهیونیستی را از زمان ورود به مرز رهگیری کردیم

واکنش مقامات سپاه پاسداران به تجاوز یک فروند هواپیمای بدون‌سرنشین رژیم صهیونیستی به حریم هوایی ایران که البته از سوی سپاه پاسداران در آسمان نطنز سرنگون شد، همچنان ادامه دارد.  روز دوشنبه، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در واکنش به این تجاوز آشکار اعلام کرد: ایران حق هرگونه پاسخی را برای خود محفوظ می‌داند و در نخستین گام در واکنش به این تجاوز، تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهد کرد.  
اما جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی صریح‌تر تعریفی شفاف‌تر از عبارت «محفوظ دانستن حق هرگونه پاسخ» را ارایه داد.  سردار حسین سلامی در همایش روز بسیج کارمندان با بیان این‌که پاسخ ما دیپلماتیک نیست، گفت:  ما در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوما واکنش‌های خود را هم اعلام نمی‌کنیم، بلکه اعمال می‌کنیم.  واکنش‌های ما عملیاتی است و دشمنان ما اینها را می‌بینند، می‌فهمند و احساس می‌کنند.
به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که اگر کرانه باختری مسلح شود محو رژیم صهیونیستی به‌طور اتوماتیک صورت می‌گیرد، گفت:  از آنجایی که رژیم صهیونیستی نه جغرافیا دارد و نه قدرت روانی قابل توجهی و با توجه به این‌که در محاصره قرار گرفته و منزوی شده چنانچه کرانه باختری مسلح شود به صورت اتوماتیک محو رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به متلاشی شدن یکی از پرنده‌های متعلق به رژیم صهیونیستی در آسمان کشور توسط پدافند هوایی گفت:  ما ملاحظه کردیم یک پرنده کوچک رادارگریز رژیم صهیونیستی که فناوری‌های پنهان‌کاری و نامرئی‌ بودن و رادارگریز بودن در همه اجزای آن به کار گرفته شده بود به محض ورود به مرز در رصد و رهگیری سیستم پدافندی ما قرار گرفت. سلامی با بیان این‌که ما این پرنده را رهگیری کردیم تا سناریوی اطلاعاتی دشمن را کشف کنیم، خاطرنشان کرد:  ما به محض کشف سناریوی اطلاعاتی دشمن در موقعیت مناسبی این پرنده را شکار کردیم. وی تصریح کرد:  اگرچه این واقعه از لحاظ تاکتیکی به ظاهر پدیده تاکتیکی محدودی به نظر می‌رسد اما پیام‌های راهبردی، دفاعی و قدرتمندی به دشمنان ما منتشر کرد. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود نظام ما نظامی مقتدر و توانمند و نافذ است که قادر است در هر سطحی با هر دشمنی و در هر وسعتی مقابله لازم را انجام دهد.  یک روز پس از تجاوز پهپاد اسراییلی به خاک ایران، یکی از مقامات سپاه پاسداران اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مبدا پرواز این پهپاد یکی از کشورهای منطقه بوده است.  همان روز معاون وزیر امورخارجه در سفری غیرمنتظره به عربستان رفت و در خبرها آمد که قرار است با سعود الفیصل، وزیر امورخارجه عربستان دیدار کند.  پس از آن برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال دست داشتن عربستان‌سعودی در برنامه نفوذ پهپاد اسراییلی به خاک کشورمان منتشر شد. روز گذشته در ادامه این گمانه‌زنی‌ها پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» به نقل از مقامات اردنی نوشت: عربستان به رژیم صهیونیستی در اعزام هواپیمای بدون‌سرنشین به ایران کمک کرده است.
به گزارش فارس، مقامات اردنی در گفت‌وگو با ورلد نت دیلی، به جزییات کمک عربستان به اسراییل اشاره‌ای نکرده‌اند، اما این پایگاه نوشته است: این کمک احتمالا شامل پرواز پهپاد از پایگاهی در عربستان بوده است. این پایگاه پیش از این در‌ سال 2013 نیز به نقل از منابع مصری گزارش داده بود که پرسنل اسراییلی برای بررسی پایگاه‌های هوایی عربستان و ارزیابی امکان انجام حملات هوایی علیه ایران از طریق این پایگاه‌ها، به عربستان سفر کرده‌اند. مقامات صهیونیست تاکنون از اظهارنظر در رابطه با هدف قرار گرفتن پهپاد اسراییلی در آسمان ایران، خودداری کرده‌اند.  با این حال روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز دوشنبه به نقل از یک کارشناس تسلیحات و امور هوا فضا نوشت که تصاویر منتشر شده از لاشه پهپاد، نشان می‌دهد این پرنده مشابه پهپادهایی است که از آن در ارتش اسراییل استفاده می‌شود.


تعداد بازدید :  133