شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

هشدار وزارت امورخارجه نسبت به بروز فاجعه انسانی در شهر آمرلی عراق
سخنگوی وزارت امور‌خارجه با اشاره به وضع بسیار بد و بحرانی شهر آمرلی در شمال عراق که تحت محاصره و حملات غیرانسانی تروریست‌ها قرار دارد، نسبت به بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه و روستاهای اطراف آن و قتل عام مردم بی‌گناه به دست تروریست‌ها هشدار داد.  به گزارش ایسنا، مرضیه افخم با تمجید مقاومت دوماهه مردم این منطقه (آمرلی) در مقابل تروریست‌ها با وجود فقدان سلاح و آذوقه، از رویکرد دوگانه کشورهای غربی و به‌خصوص دولت آمریکا در برخورد با تروریسم و حتی مسائل انسان‌دوستانه انتقاد کرد و گفت: درحالی‌که به اعتراف رسانه‌های غربی بر ساکنان این منطقه از استان صلاح‌الدین عراق مرگ سایه انداخته است، هیچ‌گونه اقدامی برای رفع محاصره غیرنظامیان و انتقال آنها به پناهگاه‌های امن صورت نگرفته است. سخنگوی وزارت امورخارجه خواستار اقدام فوری مجامع بین‌المللی به‌خصوص سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های امداد‌رسان و بشردوستانه در جهت کمک فوری به زنان و کودکان و سالخوردگان در این شهر برای رهایی از محاصره تروریست‌ها و دسترسی هرچه سریع‌تر به کمک‌های انسانی و ضروری شد.

جن ساکی: اطلاع جدیدی از سرنگونی پهپاد اسراییل در ایران ندارم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان ایران اظهارنظری نکرد.  به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا آمریکا خبر اصابت موشک به یک پهپاد اسراییلی در ایران را تکذیب یا تأیید می‌کند، گفت: متاسفانه من اطلاع جدیدی دراین‌باره ندارم که به شما ارایه دهم. جن ساکی همچنین در مورد ادعاهای نقش دولت ایران در سوریه و عراق، اظهار کرد: مشخص است که ما گزارشاتی در مورد نقش کنونی ایران در عراق دریافت کرده‌ایم و شما هم با آن آشنا هستید. ما برخی از آن را تأیید کرده‌ایم اما من فراتر از آن اطلاعات دیگری ندارم.

سفر دیپلمات پیشین آمریکایی به تهران
کنت کویین، دیپلمات پیشین آمریکایی و رئیس کنونی بنیاد جایزه جهانی غذا به منظور شرکت در بزرگداشت یک زیست‌شناس برجسته آمریکایی به تهران سفر کرده است. به گزارش ایسنا، کنت کویین، سفیر پیشین آمریکا در کامبوج و دستیار معاون وزیر امورخارجه این کشور در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت نورمن بورلاگ، زیست‌شناس برجسته آمریکایی در تهران خواهد بود. براساس گزارش نشریه دموین رجیستر، بورلاگ یک زیست‌شناس برجسته آمریکایی است که با عنوان‌هایی چون پدر انقلاب سبز کشاورزی، بزرگترین مدافع و سخنگوی کشاورزی و مردی که یک‌میلیارد انسان را از گرسنگی نجات داد در دنیا شناخته می‌شود.  این دیپلمات پیشین آمریکایی در مراسم بزرگداشت بورلاگ که به مناسبت صدمین سالروز تولد وی از سوی انستیتوی پژوهش‌های بیوتکنولوژی کشاورزی ایران برگزار می‌شود سخنرانی خواهد کرد. کویین همچنین در این سفر، در کنگره علوم غلات و کنفرانس علوم و تکنولوژی بذرهای ایران شرکت می‌کند. 


تعداد بازدید :  109