شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

سومین نشست خبری رئیس‌جمهوری با خبرنگاران هشتم شهریور برگزار می‌شود
معاون‌ارتباطات‌و‌اطلاع‌رسانی دفتر‌رئیس‌جمهوری اعلام کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری عصر شنبه، هشتم شهریورماه جاری نشست خبری خواهد داشت. «پرویز اسماعیلی» در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در این نشست خبری که در آخرین روز از هفته دولت و نیز آغاز دومین ‌سال فعالیت دولت یازدهم برگزار می‌شود، خبرنگاران ارشد رسانه‌های مهم داخلی و خارجی حضور می‌یابند. وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در این نشست خبری که به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی پخش می‌شود، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد یک‌ساله دولت تدبیر و امید به مردم، پاسخگوی پرسش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

نیروی زمینی ارتش رزمایش پهپادی برگزار می‌کند
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش پهپادی این نیرو در آبان‌ماه ‌سال‌جاری برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه تحویل آخرین دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی به یگان‌های عملیاتی این نیرو، اظهار کرد: هنوز مکان رزمایش پهپادی مشخص نشده است. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تصريح كرد نیروی زمینی رزمایش مشترکی نیز با سپاه برگزار می‌کند.

توضیحات افتخاری درباره صدور رأی «محمدرضا رحیمی»
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: اگر سخنگوی قوه قضائیه هفته آینده جلسه‌ای با اهالی رسانه داشته باشد از طریق ایشان خبر صدور رأی مربوط به این پرونده منتشر می‌شود. محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صدور رأی پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم، گفت: رأی پرونده محمدرضا رحیمی هنوز از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران صادر نشده است. سرپرست دادگاه کیفری استان تهران تأکید کرد که خبر نهایی در این خصوص از طریق سخنگوی دستگاه قضایی اعلام می‌شود. محمدرضا نادری وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبح امروز به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مراجعه کردم و آن‌جا به من اعلام شد که رأی پرونده هنوز صادر نشده است.

پرونده «ندای ایرانیان» روی میز وزارت کشور
سخنگوی وزارت کشور گفت: در چند روز گذشته تقاضایی از سوی تشکل ندای ایرانیان به معنای نسل دوم اصلاح‌طلبان به وزارت کشور ارسال شده و هم‌اکنون درحال پیگیری است.  «حسینعلی امیری» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضع تشکل «ندا» به منظور انجام فعالیت قانونی از سوی وزارت کشور اظهار داشت:    هم‌اکنون مراحل بررسی و ثبت این تشکل در وزارت کشور درحال پیگیری است.  سخنگوی وزارت کشور بیان داشت:  تقاضای حزب تشکل «ندای ایرانیان» با ارایه مرام‌نامه و هیأت موسس است که البته به‌طور طبیعی ترکیب‌بندی اعضای موسس، برای ما مشخص نیست.   امیری درباره فعالیت حزب «اعتماد ملی» گفت: مادامی که یک حزب از ناحیه قوه قضائیه انحلالش اعلام نشده باشد از نظر وزارت کشور با رعایت مقررات مربوطه حزب محسوب می‌شود. وی گفت:  تاکنون حکمی از انحلال قوه قضائیه برای حزب «اعتماد ملی» به وزارت کشور واصل نشده و حتی در دو نشست اخیر وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی از این حزب دعوت به عمل آمده، که این دعوت نشان از موجودیت چنین حزبی دارد.  

وعده همراهی ضرغامی به دولت
پس از این‌که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی از رسانه ملی گلایه کرد و گفت که «رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنهاست» گویا ضرغامی تصمیمات جدیدی گرفته است.  چراکه رئیس سازمان صدا و سیما، در اولین اظهارنظرش پس از انتقاد صریح روحانی در سی و هشتمین نشست افق رسانه گفت که رسانه ملی از همه ظرفیت‌های خود برای موفقیت دولت و تحقق وعده‌های داده‌شده، استفاده خواهد کرد. او همچنین همکاری رسانه ملی و دولت را گسترده و اثربخش خواند و افزود:  موفقیت دولت، ‌موفقیت نظام است و رسانه ملی همان‌گونه که در انتخابات ریاست‌جمهوری حداکثر تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشکوه و دشمن‌شکن به کار گرفت، با همه ظرفیت خود برای موفقیت دولت و تحقق وعده‌های داده‌شده استفاده خواهد کرد. در این نشست رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به دیدگاه‌های متفکران جهانی و اندیشمندان اسلامی، ‌اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی، بصیرت‌آفرینی و اقناع مخاطب را چهار سطح آگاهی خواند و گفت:  هدف ما تعمیق آگاهی در جامعه است.

 


تعداد بازدید :  169