شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
کم شدن یک‌ماهه و ناگهانی محرومیت پیام صادقیان
خوش‌خدمتی دوباره استیناف به دایی

گروه ورزش| کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و در رأس آن علیرضا صالحی دیروز در اقدامی جالب توجه محرومیت 3ماهه پیام صادقیان را که از اهانت به داور مسابقه با فولاد نشأت گرفته بود، یک‌ماه کم کرد و به دو ماه کاهش داد. این اقدام بی‌تردید برای پرسپولیس و به‌خصوص علی دایی که این روزها با کمبود بازیکن مواجه است، اتفاق خوبی محسوب می‌شود اما بد نیست دلیل این حرکت به‌طور شفاف عنوان شود. اهالی فوتبال یادشان هست فصل گذشته علی دایی پس از مطرح کردن ماجرای غش کردن داور به سمت سپاهان از سوی کمیته انضباطی با محرومیت دو جلسه مواجه شد اما درست چند ساعت مانده به بازی با سایپا این محرومیت از سوی استیناف رد شد و سرمربی پرسپولیس روی نیمکت نشست. حالا به نظر می‌رسد صالحی بار دیگر با استناد به همان دلایل غیرمنطقی که پارسال دایی را بخشید، امسال هم بار دیگر به سود پرسپولیس تصمیم گرفته است.
رئیس کمیته استیناف دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «پس از اعتراض رسمی باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی صادرشده علیه صادقیان، پرونده را در چند جلسه به صورت دقیق بررسی کردیم و متوجه شدیم می‌شود برای این‌که این بازیکن انگیزه و روحیه‌اش را از دست ندهد، محرومیتش را کاهش دهیم.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اقدامی باعث ترویج بداخلاقی در فوتبال ایران نمی‌شود، تأکید می‌کند: «شما فراموش نکنید که صادقیان پس از اعلام حکم فقط عذرخواهی کرد و واکنشی نشان نداد، این نشان می‌دهد که بازیکن از رفتارش پشیمان است. ما که نمی‌خواهیم فوتبال یک بازیکن جوان را نابود کنیم. البته عمل غیرقانونی را مرتکب نشدیم.» صالحی معتقد است نباید ماجرای صادقیان را با محرومیت دایی در‌سال گذشته مقایسه کرد: «این دو مقوله کاملا از هم مجزا هستند. در مسأله دایی سوءتفاهم شده بود(!) اما این‌جا تخلف محرز است و فقط روی میزان محرومیتش بحث داشتیم.»
صادقیان:
درس عبرت گرفتم
با احتساب کاهش یک‌ماهه محرومیت صادقیان این بازیکن تا 18 مهرماه نمی‌تواند در ترکیب پرسپولیس به میدان برود، یعنی او از هفته دوازدهم و در بازی با سایپا که روز 29 مهرماه برگزار می‌شود می‌تواند تیمش را همراهی کند. صادقیان بابت کاهش محرومیتش خوشحال است و دراین‌باره می‌گوید: «روزهای سختی را می‌گذرانم اما چاره‌‌ای نیست و باید تحمل کنم تا این روزها تمام شود. خوشحالم که یک‌ماه از محرومیتم کم شد. این محرومیت برای من در سن پایین درس عبرتی شد تا دیگر از این کارها انجام ندهم و برایم تجربه شد که دیگر با این کارها خودم و تیمم را دچار مشکل نکنم.» او می‌افزاید: «فکر می‌کنم تیم درحال حاضر به من نیاز دارد و من هم در تمرینات حضور فعال دارم و خوب تمرین می‌کنم تا با اتمام محرومیتم بتوانم به پرسپولیس کمک کنم.»


تعداد بازدید :  129