شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد
مواضع رهبر انقلاب در مورد جمع‌بندی مسائل هسته‌ای صریح و بدون تأویل در دیدارهای ایشان بیان شده است
روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  با توجه به انعکاس برخی مطالب درخصوص دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی، مواضع معظم‌له در این موضوع صریح، شفاف و بدون تأویل در فرمایشات ماه‌های اخیر ایشان اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این اطلاعیه که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با توجه به انعکاس مطالبی درخصوص دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور، به این وسیله رسما اعلام می‌گردد: مواضع معظم‌له در رابطه با این موضوع، صریح، شفاف و بدون تأویل در سخنرانی‌ها و فرمایشات ماه‌های اخیرشان، خصوصا در روز بیستم فروردین، دیدار دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(ع)، دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این چارچوب باشد، فاقد اعتبار است.

هشدار استاندار تهران به گروه‌های خودسر:  با هر تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود
سیدشهاب‌الدین چاوشی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به برخی تجمع‌های غیرقانونی اظهار داشت:  تجمع مقابل سفارت انگلستان که روزهای گذشته انجام شد، خلاف قانون بود و اجازه‌ای گرفته نشده بود. معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود:  نیروی انتظامی در این تجمع با سعه‌صدر و حوصله برخورد کرد و ما از آنها قدرانی می‌کنیم. وی با تأکید بر این‌که همه باید بدانند در این کشور قانون حاکم است، خاطرنشان کرد:  اگر جز در چارچوب قانون اقدامی صورت گیرد، خودسرانه است. چاوشی ادامه داد:  مردم در انتخابات دوره اخیر با رأی به اعتدال، به خودسری‌ها پایان دادند، لذا انتظار داریم افراد و گروه‌های خودسر هم حواس‌شان را جمع کنند، چراکه بی‌قانونی جایی در کشور نخواهد داشت.

آیت‌الله مومن در اجلاسیه خبرگان رهبری: داوطلبان مجلس خبرگان در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت می‌کنند
آیت‌الله محمد مومن، سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم خبرگان رهبری بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد. به گزارش مهر، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت کنند. وی با اشاره به مواد قانونی شرایط انتخاب‌شوندگان مجلس خبرگان رهبری گفت:  «طبق قانون، علاوه‌بر شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است، این افراد بایستی از لحاظ علمی در حدی باشند که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشند و بتوانند ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند. از این‌رو تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت کنند تا با توجه به وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری افرادی که به درجه علمی مزبور رسیده‌اند، وارد عرصه انتخابات این مجلس شوند».

توضیحات دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره بازداشت چندساعته‌اش
علی شکوری‌راد توضیحاتی درباره بازداشت چند ساعته روز دوشنبه خود از سوی دادسرای اوین ارایه کرد و گفت که بازپرسی او ربطی به حزب اتحاد یا نشست خبری‌اش نداشته است. به نوشته ایرنا، شکوری‌راد درباره این بازداشت در شبکه اجتماعی خود نوشته است:  پرونده مربوط به ‌سال گذشته بود که تعدادی از اعضای مشارکت را احضار و ممنوع‌الخروج کردند. بعد از کنگره حزب برای تعدادی از دوستان ازجمله بنده احضاریه آمد. بعد از تعیین وقت کنفرانس مطبوعاتی با وکیلم آقای دکتر جمال خندان تماس گرفتم که سه‌شنبه با هم به دادسرا برویم. وی گفت تا دوشنبه بیشتر مهلت نداریم. به همین دلیل مقرر شد بعد از کنفرانس مطبوعاتی برویم. او در ادامه مطلب خود آورده است:  در آن‌جا وکیل را نپذیرفتند و من تنها بازپرسی شدم. به هیچ وجه، موضوع کنگره یا کنفرانس مطبوعاتی مطرح نشد. پس از تفهیم اتهام فعالیت در حزب مشارکت و تبلیغ علیه نظام، (دادسرا) قرار وثیقه 400‌میلیون تومانی صادر کرد که من قادر به تأمین آن در آن ساعت نبودم و لذا بازداشت شدم. به انفرادی بند دو الف فرستاده شدم ولی ساعت 8:20 به یک سلول دو نفره منتقل شدم و درنهایت حدود ساعت 9 (شب) آمدند گفتند به خانه زنگ بزن تا بیایند کفالت بدهند و آزاد شوی.
شکوری‌راد روز گذشته اندکی پس از برگزاری اولین کنفرانس خبری خود در مقام دبیرکل حزب تازه تأسیس اتحاد ملت ایران بازداشت شد اما ساعاتی بعد، با سپردن وثیقه از بازداشت رهایی یافت.


تعداد بازدید :  156