شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
در نشستی خبری مطرح شد
هشدارهای انتخاباتی فرمانده کل سپاه پاسداران

فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته در نشست خبری درباره این‌که بزرگترین تهدید امنیتی انتخابات را چه می‌داند بدون آن‌که از حزب خاصی نام ببرد، گفت:  باید مراقب باشیم برخی از احزاب و جریان‌هایی که در سابقه‌شان با انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند تا به نوعی مردم ما را دچار اشتباه کنند.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در نشستی خبری گفت: متاسفانه یکی از برداشت‌هایی که بعد از مذاکرات می‌شود این است که ما با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ را از سر کشور و مردم برداشتیم یا از طریق مذاکره و گفت‌وگو با دشمن امنیت نظام جمهوری اسلامی تأمین شده است.  این نوع برداشت‌ها حق مردم ایران، فداکاری و حماسه‌های آنان و مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی نیست.
جعفری با اشاره به برگزاری رزمایش «اقتدار ثارالله» در 11 و 12 شهریور ماه گفت: این رزمایش در تهران و با حضور بیش از 50‌هزار بسیجی در قالب 250 گردان برای مقابله با تهدیدات دفاعی، امنیتی و امداد و نجات برگزار خواهد شد و بخشی از آمادگی‌های نیروهای مسلح خصوصا بخش مردمی آن به نمایش گذاشته خواهد شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد:  هر ماه به‌طور متوسط یک یا دو رزمایش نیز خواهیم داشت که هم مردم ما و هم مردم جهان شاهد اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی ما در این مقطع خواهند بود. وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه سپاه برای توسعه موشک‌های دوربرد خود گفت: یکی از توانمندی‌های استراتژیک ما برخورداری از موشک‌های بالستیک زمین به زمین زیر برد 2‌هزار کیلومتر است.
جعفری در ادامه پیرامون تلاش دشمن برای سرنگونی نظام حاکم در سوریه گفت:  سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت است و یکی از دلایل حمایت ما از سوریه نیز به همین خاطر است.  سوریه از ابتدای انقلاب با انقلاب اسلامی بوده و در جنگ‌های ما تا حد توانش از جمهوری اسلامی حمایت کرد و در کنار جبهه مقاومت و ایران قرار داشت. همین موضوع باعث شده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن این رژیم در سوریه تمرکز کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت:  حمایت همه‌جانبه از مقاومت در سوریه وظیفه انقلابی و اسلامی ما است و تا امروز نیز این مقاومت نتیجه داده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بزرگترین تهدید امنیتی انتخابات پیش رو را چه می‌داند و برنامه سپاه برای مقابله با آن چیست؟ گفت: باید مراقب باشیم جریانات سیاسی یا احزابی که در سابقه‌شان با انقلاب، مردم، شعارهای انقلاب و جهت‌گیری‌های انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند تا به نوعی مردم ما را دچار اشتباه کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش سپاه در خودکفایی کشور در حوزه انرژی و استدلال غربی‌ها مبنی بر این‌که آزاد شدن منابع تحریم‌شده ایران منجر به این می‌شود که شاهد موج جدید فعالیت‌های ایران در منطقه باشیم، گفت:  همه دولت‌ها نگاه‌شان به این بخش از فعالیت سپاه مثبت است چون کمک به دولت است.  دولت فعلی در ابتدا ابهاماتی بر این قضیه داشت اما الان اعتماد کامل و 100درصدی دارد.  تقاضایی که دولت‌ها برای کار از سپاه دارند بیش از توان ما است، امیدواریم این توانمندی توسعه پیدا کند. فرمانده کل سپاه پیرامون ادعای برخی رسانه‌ها و جریان‌ها درخصوص دخالت سپاه در انتخابات گفت:  علت هشدارهای سپاه این است که سپاه شکل گرفته تا از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن طبق اصل 150 قانون اساسی حفاظت کند.
وی افزود: جنگ 8 ساله سپاه را به عرصه‌های نظامی کشاند درحالی‌که ابتدا قرار نبود سپاه نظامی باشد.  بعد از جنگ به دلیل این‌که تهدیدات نظامی جدی شد، سپاه لازم دید در این عرصه هم وارد شود اما نباید فراموش کنیم فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
جعفری با بیان این‌که امروز انقلاب اسلامی بیشتر با تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه می‌شود، گفت: البته امنیت مردم و تمامیت ارضی نیز با حمله خارجی تهدید می‌شود اما امروز انقلاب اسلامی بیشتر با تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه است. در این‌جا وظیفه ذاتی سپاه است که اگر تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بخواهد به انقلاب اسلامی ضربه بزند یا آن را منحرف کند، وارد شود.
وی تصریح کرد: اگر در این وضع سپاه نقش‌آفرینی نکند، ماموریت خود را درست انجام نداده، حال وقتی سپاه در این عرصه ورود می‌کند و هشدارهایی می‌دهد یا اقداماتی انجام می‌دهد، کسانی که می‌خواهند از مسیر سیاسی یا فرهنگی اقداماتی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، طبیعی است که عملیات روانی و جوسازی علیه سپاه را شروع می‌کنند و سپاه را متهم به این می‌کنند که دخالت‌های سیاسی که امام منع کرده بودند، سپاه وارد شده، درحالی‌که آن فرمایش امام این است که سپاه از یک جناح خاص طرفداری نکند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز شاهدیم در جریان اصولگرای همراه انقلاب ده‌ها جریان حزبی وجود دارد که سپاه نمی‌تواند از هیچ یک از آنها حمایت کند.
وی در پایان با بیان این‌که مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه به‌دنبال فضاسازی هستند، گفت: اینها می‌خواهند سپاه را در حاشیه قرار دهند که البته سپاه هوشیارتر از این است که فریب اینها را بخورد.


تعداد بازدید :  319