شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
نگاهی به رکورد تعویضی‌های گلزن لیگ برتر
فقط یک ثانیه مهلت بده

گروه ورزش| خیلی‌ها تصور می‌کردند سرخیو آگوئرو علاوه بر همه رکوردها، عنوان «سریع‌ترین گل یک تعویضی در تاریخ لیگ برتر» در ثانیه 23 را هم به نام خود ثبت کرده اما اگر نگاهی به آمارها بیندازیم، متوجه می‌شویم هنوز از قافله رکورددار اصلی عقب است!
اولین‌بار از 2012
در بازی اورتون و چلسی در فصل 2012-2011 لیگ برتر «آپاستولوس ویلیوس» مهاجم یونانی اورتون 17ثانیه پس از ورود به میدان، دروازه آبی‌های لندن را گشود و از آن زمان تا دوشنبه‌شب سپری شده سابقه نداشت بازیکنی به سرعت آگوئرو، بلافاصله پس از ورود به میدان و اولین لمس توپ، دروازه رقیب را باز کند. آگوئرو خیلی‌ها را یاد کارهای عجیب اوله گونار سولشائر، مهاجم نروژی سابق منچستر‌یونایتد انداخت. او 3ماه قبل از به‌ثمر رساندن آن گل طلایی مقابل بایرن‌مونیخ در فینال فصل 1999-1998 لیگ قهرمانان در بازی 6فوریه 1999 مقابل ناتینگام فارست به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و 4گل به‌ثمر رساند؛ آنچه طلایی‌ترین ذخیره تاریخ لیگ برتر را صاحب رکورد بیشترین گل‌زده توسط یک بازیکن تعویضی در یک بازی تاریخ لیگ برتر کرد، اما سریع‌ترین گل‌زده شده یک تعویضی در تاریخ لیگ برتر از آن کیست؟
بنتنر ناکام
نیکولاس بنتنر دانمارکی با انواع و اقسام اتفاقات به‌یاد آورده می‌شود و هیچ‌کس به یاد نمی‌آورد او در زمینه‌ای خاص رکورددار است. بازیکن سابق آرسنال و یوونتوس زمانی به خاطر تبلیغ غیرقانونی یک برند در رقابت‌های ملی جریمه شد و چندی قبل هم از ترس ماندن در استخر «در» آپارتمان عمومی را شکست اما تاریخ‌سازی او در آخرین روزهای ‌سال 2007 شکل گرفت؛ زمانی که برای گل زدن به تاتنهام در دربی 22 دسامبر 2007 لندن تنها به یک ثانیه و هشت‌صدم ثانیه نیاز داشت، البته این زمان از لحظه به جریان افتادن بازی پس از تعویض او محاسبه شده است.


تعداد بازدید :  174