شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
پایان فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا
هولناک مثل ماجرای دخئا

 شهروند| اگر چند ‌سال قبل در ایران، یک مربی به خاطر ارسال دیرهنگام یک لیست با واکنش تندی مواجه شد، آن‌ور آب برای دومین‌بار در 3‌سال اخیر یک مشکل اداری تا آخرین دقایق فصل نقل و انتقالات، پروژه خرید یک ستاره را متوقف کرد!
درست در شب قبل از پایان رسمی فصل نقل و انتقالات در ساعت 18 دیروز به وقت انگلیس، دخئا، دروازه‌بان سکونشین شده شیاطین‌سرخ به دلیل آماده شدن دیرهنگام برگه قرارداد کاملا فرصت ترک شیاطین‌سرخ را از دست داده بود و به همین دلیل رئالی‌ها با ارایه درخواستی به فیفا، خواستار ورود این نهاد به ماجرای پیچیده شده یک انتقال شدند؛ هر چند فدراسیون فوتبال اسپانیا فرجام‌خواهی تیم سفید‌پوش را وارد ندانست و فیفا هم منکر درخواست تجدیدنظر رئالی‌ها شد و در نهایت دروازه بان اسپانیایی در اولدترافورد ماندنی شد  البته ماجرای 20 و چند ساعت پایانی فصل نقل و انتقالات تنها در این اتفاق خلاصه نمی‌شد.
اقدامات آلمانی
بعد از بایرن که با نهایی‌کردن پروژه جذب کومان یوونتوسی خودش را از دردسر خرید در روز پایانی فصل نقل و انتقالات خلاص کرد، دورتموند به‌عنوان پرهوادارترین تیم آلمان، عدنان یانوزای را از منچستریونایتد قرض گرفت و درعوض یاکوب بلاژیکوفسکی را به فیورنتینا قرض داد. تیم‌های آلمانی که از پول بیشتر تیم‌های انگلیسی در بازار نقل و انتقالات گلایه می‌کردند، حداقل در 2 روز پایانی پرکارتر از تیم‌های لیگ رقیب ظاهر شدند. لورکوزن، خاویر هرناندس یا همان چیچاریتو را با قراردادی 3 ساله تا ‌سال 2018 به خدمت گرفت. ولفسبورگ هم پس از خواباندن مچ یوونتوس در جذب دراکسلراز شالکه، دانته بایرنی را هم به منطقه متعلق به فولکس واگن برد.
بمب‌های ایتالیایی
اینتر پرکار هر چند آندرولی را به سویا قرض داد اما آدام لیائیچ و فیلیپه ملو، بازیکنان فیورنتینا و گالاتاسرای را ضمیمه خرید پریسیچ کرد و البته هرنانس، بازیکن برزیلی ارزشمند خود را به یوونتوس داد. رم هم امرسون پالمیری مدافع 21 ساله سانتوس برزیل و اسکیل پونسه، مهاجم نیوولزاولدبویز آرژانتین را به جمع دیگر خریدهایش شامل شزنی، لوکاس دینیه، محمد صلاح، آنتونیو رودیگر و ادین ژکو افزود. میلان اما برخلاف عادت یک دهه اخیر خود و به سبک این روزهای بی‌پولی، نه‌تنها خرید بزرگی انجام نداد بلکه مهاجمی به نام ماتری را که فصل قبل به صورت قرضی در یوونتوس بازی می‌کرد به لاتزیو قرض داد.
نغمه‌های انگلیسی
منچستریونایتد با پرداخت 36‌میلیون پوند، اجازه نداد رحیم استرلینگ مدت زیادی گران‌ترین جوان تاریخ فوتبال باشد! آنتونی مارتیال، ملقب به تیری آنری جدید فوتبال فرانسه به منچستریونایتد پیوست. البته عده زیادی ازجمله گری نویل با پرداخت این رقم برای مارتیال مخالف بودند. لیورپول، بورینی، این ایتالیایی بی‌مصرف را به ساندرلند داد و جوانی به نام تایوو آوونی از تیم «FSV فرانکفورت» را به شگفتی‌های تابستانی همیشگی خود افزود! فصل نقل و انتقالات با همه پیچیدگی، قصه‌های جذاب، دردناک و دراماتیکی داشت و حالا خیلی از تیم‌هایی که به امید رسیدن پروانه موفقیت، پنجره نقل و انتقالاتشان را تا انتها باز گذاشته بودند، پس از بسته شدن این روزنه در انتظار رسیدن ثبات و پیروزی از «در»های باشگاهشان هستند.


تعداد بازدید :  169