شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

۱۳ ‌سال  شبکه برق ایران   بدون خاموشی کامل

دیروز حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری کامل از نیروگاه تلنبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه گفت: درحال حاضر ظرفیت نصب‌شده تولید برق در کشور به 73هزار و 500 مگاوات رسیده است. امسال سیزدهمین‌ سال است که بدون خاموشی کامل در شبکه برق فعالیت می‌کنیم. او افزود: نیروگاه سیاه‌بیشه اولین نیروگاهی است که می‌تواند در کمتر از 30 ثانیه به مدار وصل شود.

30 درصد ضریب نفوذ اینترنت کشور

جدیدترین یافته‌های مرکز آمار از میزان دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت نشان می‌دهد میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشور 30‌درصد است که در مقایسه با سال1389 رشد چشمگیری داشته است. از مجموع 22.8‌میلیون خانوار کشور، حدود 8.6‌میلیون خانوار (37.8 درصد) در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته‌اند.

3 درصد معاملات املاک دوبی از آن ایرانی‌ها

در گزارشی که موسسه مشاوره  کلاتونز از وضع بازار املاک امارات در ‌سال 2015منتشر کرده، خاطرنشان شده است که اتباع ایرانی 12‌درصد کل معاملات املاک منعقد شده در دوبی را در‌ سال 2010 به خود اختصاص داده بودند. اما این رقم تا سه ماهه نخست امسال به 3‌درصد کاهش یافته است. این موسسه معتقد است لغو تحریم‌های ایران منجر به رشد بازار املاک دوبی پس از کاهش حجم معاملات طی ماه‌های اخیر شود.

48 درصد کاهش تولید ماشین لباسشویی در 4 ماهه 94

آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی در چهار ماهه امسال نشان می‌دهد که تولید ماشین لباسشویی مانند تیرماه روند کاهشی پیدا کرده ، به نحوی که تولید این کالا در 4 ماهه امسال با کاهش 48.43‌درصدی روبه‌رو شده است. علاوه بر این کالا، تولید انواع تلویزیون، تخت، یخچال‌فریزر، تراکتور، نئوپان و الیاف اکریلیک کاهش یافته است.

 


تعداد بازدید :  146