شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  تأمین 85‌درصد چای مورد نیاز از طریق واردات| محمدولی روزبهان، رئیس سازمان چای کشور با بیان این‌که با اقدامات و حمایت‌ دولت امسال تاکنون در تولید چای افزایش داشته‌ایم، گفت: برای تأمین 85‌درصد چای مورد نیاز، سالانه حدود 500‌میلیون دلار صرف واردات این محصول می‌شود.
 شکایت بابت افزایش غیرقانونی قیمت مسکن مهر| علیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که متقاضیان مسکن مهر می‌توانند بابت افزایش غیرقانونی قیمت واحدهای این طرح به دیوان عدالت اداری شکایت کنند، گفت: قراردادهای مسکن براساس سه شاخص بازه زمانی، قیمت و مصالح ساختمانی بسته شده است، بنابراین هیچ افزایش قیمتی به آن تعلق نمی‌گیرد و اعمال دستورالعمل‌های سه گانه وزارت راه و شهرسازی تخلف بوده است.
 افزایش قیمت لبنیات نداشتیم| سید محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تأکید براینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در شیر و لبنیات نداشتیم، گفت:  ناظران سازمان حمایت برای اجرای ابلاغیه معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در کارخانه‌های لبنی مستقر شده‌اند اما کارخانه‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند هنوز شیر خام را کیلویی 1440 تومان نخریده‌اند.
 تفحص از واردات خودروهای چینی| در حالی‌که برخی کارشناسان، واردکنندگان خودروهای چینی را متهم به سوءاستفاده از کمپین نخریدن خودروهای داخلی کرده‌اند، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سودهای نجومی و غیرشفاف واردکنندگان خودروهای چینی در سال‌های اخیر خبر داده است. سیدشریف حسینی در این زمینه اظهار کرده که مجلس درباره واردات خودروهای چینی بی‌کیفیت تفحص انجام خواهد داد تا موضوع شفاف شود.
 خرید برق خورشیدی از منازل| یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای وزارت نیرو توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق خانگی و منازل است. در این زمینه هوشنگ فلاحتیان، معاون وزارت نیرو گفت:  علاوه بر پرداخت 50‌درصد از هزینه نصب و راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی به مشترکان، هرکیلووات ساعت برق تولیدی به قیمت 970 تومان خریده می‌شود. این درحالی است که مردم برای هر کیلووات ساعت برق خریداری از دولت ۵۰ تومان پرداخت می‌کنند.
 ساخت واحد مسکونی برای تجارت نه سکونت| عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که جلوی بی‌انضباطی شهری را گرفتیم، گفت:  اگر جلوی سوداگری زمین گرفته نشود، زندگی در کلانشهرها غیرممکن خواهد شد. او با اشاره به این‌که داده‌های مرکز آمار در حوزه مسکن نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۰۰‌هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران وجود دارد، گفت:  این موضوع بیانگر این است که این واحدهای مسکونی برای تجارت ساخته شده‌اند نه سکونت مردم.


تعداد بازدید :  151