شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

انگلیسی‌ها 125 سالگی «ملکه جنایت» را با نمایش مجموعه‌ای از عکس‌های شخصی و کمیاب خالق «خانم مارپل» و «هرکول پوآرو» جشن می‌گیرند.

فيلم كوتاه «سكوت» به كارگردانی مهرداد حسنی جايزه بزرگ جشنواره «كاب بگ» كانادا را دريافت كرد.


مجموعه‌ای از عکس‌های نادر «آگاتا کریستی» در صدوبیست‌وپنجمین سالروز تولد این نویسنده سرشناس به نمایش گذاشته می‌شود. در برخی از این عکس‌ها کریستی به همراه دوعروسک محبوبش «فیبی» و «روزالیند» و درحال موج‌سواری در دریا و اسکیت‌سواری دیده می‌شود.

جدیدترین آثار استاد فرشچیان ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 15شهریورماه با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و علاقه‌مندان در سعدآباد رونمایی خواهد شد.

نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگ و اکریلیک مریم حیدرزاده با موضوع طبیعت از 26 شهریور تا اول مهرماه در گالری «شیرین» برگزار می‌شود.

نقاشی طلوع آفتاب اثر الکسی لئونوف، اولین انسانی که در فضا پیاده‌روی کرد در نمایشگاه موزه علوم لندن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

جدیدترین اثر علی‌اکبر قلیچ با عنوان
«شهر خون» با موضوع شهدای ترور، در «دومین کنگره بین‌المللی ۱۷هزار شهید ترور» رونمایی شد.

فرهاد آییش به‌زودی با بازی در فیلم «50 کیلو آلبالو» مقابل دوربین مانی حقیقی می‌رود.

در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره بين‌المللي فيلم ياس که اول تا ششم مهرماه‌ سال جاری برگزار می‌شود از داوود میرباقری به پاس 4 دهه فعالیت هنری تجليل به عمل خواهد آمد.

فيلم كوتاه «آغی» ساخته يوسف كارگر از توليدات انجمن سينمای جوانان اروميه به سومين جشنواره بين‌المللی فيلم «فريزا» كوزوو راه يافت.

باشگاه فيلم فرهنگسراي رازی فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» آخرین ساخته علی ملاقلی‌پور را امروز، نمایش می‌دهد و با حضور عوامل و منتقدان به بررسی آن می‌پردازد.

پیمان حقانی کارگردان «۳۱۶» از دعوت جشنواره «سوفیا»ی بلغارستان برای حضور این فیلم خبر داد.

محمد خداوردی کارگردان «اتهام» با اشاره به آغاز اجرای این اثر نمایشی از ۱۰ شهریور ماه این کار را اثری ابزورد در نقد زیاده‌خواهی افراد جامعه عنوان کرد.


دبیر هماهنگی ششمین جشن فیلم کوتاه اعلام کرد: پنجمین نشان «ایسفا» در جشن فیلم کوتاه به بهرام بیضایی اهدا می‌شود. تا امروز فیلمسازانی چون عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، ناصر تقوایی و کیانوش عیاری نشان «ایسفا» را از انجمن فیلم‌کوتاه دریافت کرده‌اند.

وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تابعه شبکه فرهنگ با اشاره به جاذبه‌های سخنان حضرت علی (ع) در زمینه‌های مختلف بر توجه تولید‌کنندگان نرم‌‍‌افزارهای دینی و مذهبی به این سخنان تأکید کرد.

احمد پوری از تحویل دادن ترجمه خاطرات پابلو نرودا به ناشر خبر داد.

رمان «تاج پادشاه» آخرین اثر سر تری پرچت، نویسنده انگلیسی سرانجام ۶ ماه بعد از مرگ این نویسنده منتشر و روانه بازار کتاب شد.


تعداد بازدید :  149