شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

تثبیت قیمت ماهی پرمصرف

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت جدید مرغ، تخم‌مرغ و انواع ماهی را در مراکز خرده‌فروشی اعلام کرد. به گفته او، روز گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز خرده‌فروشی 6800 تومان بود که نسبت به 2 هفته گذشته حدود 500 تا 800 تومان کاهش نرخ را نشان می‌دهد. او دراین‌باره افزود: طی هفته جاری قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها حدود 4‌هزار تومان و هر شانه 2 کیلویی تخم‌مرغ حدود 8‌هزار تومان است. نرخ تخم‌مرغ نیز نسبت به 10 روز گذشته در هر کیلوگرم 500 تومان کاهش داشته است. 

مصرف 61‌هزار تن گوشت برزیلی در ایران

صادرکنندگان برزیلی خود را برای افزایش 2 برابری صادرات گوشت گوساله به ایران آماده می‌کنند. این در حالی است که ایران ممنوعیت 3‌ساله واردات گوشت گوساله از ایالت پارانای برزیل را داشته است. بررسی آمار نشان می‌دهد صادرات گوشت گوساله برزیل به ایران در ‌سال گذشته با 4‌درصد افزایش به بیش از 61 هزار تن رسیده که این مقدار معادل 274‌میلیون دلار است. در پی شیوع بیماری جنون گاوی در ‌سال 2012 ایران واردات گوشت گوساله از این ایالت برزیل را ممنوع کرد. به لحاظ وزن، ایران ششمین واردکننده گوشت از برزیل است.

ساماندهی محصولات لبنی با کمک 4 دستگاه

پس از انتشار اخبار موجود درباره روغن پالم در مواد لبنیاتی، بازار مواد لبنیاتی کارخانه‌ای کساد شد و همزمان با آن فروش فله لبنیات افزایش یافت. ولی این پایان ماجرا نبود؛ چون عرضه سنتی محصولات لبنی مشکلات خاص خود را دارد. یکی از آنها شیوع بیماری‌هایی مانند تب مالت در این اواخر است. در همین زمینه نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلوگیری از عرضه سنتی محصولات لبنی از وظایف سازمان استاندارد نیست اما به وزارت بهداشت، وزارت جهاد و نیز به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کردیم، آمادگی همکاری داریم.


تعداد بازدید :  157