شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
بازار جهانی

حسگرهای پیشرفته درمنازل هوشمند
سرانجام ال جی هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که ابزار و وسایلی برای هوشمندسازی لوازم خانگی عرضه کرده‌اند. حسگر یاد شده که SmartThinQ نام دارد، با دریافت اطلاعات محیطی مانند وضع دما و گرما و رطوبت و حتی تحرکات افراد متوجه می‌شود که هر ابزار خانگی درحال انجام چه کاری است و اطلاعات مربوطه را به مالک خانه منتقل می‌کند. این حسگر می‌تواند عملکرد ماشین لباسشویی را بررسی کرده و بعد از پایان کار آن موضوع را به کاربر اطلاع دهد.

ساعت هوشمند با باتری 3روزه
شرکت سامسونگ ساعت هوشمند تازه‌ای روانه بازار کرده که ظاهر آن شبیه ساعت‌های عقربه‌دار عادی است ولی عمر باتری آن بیشتر از عمر باتری ساعت اپل است. این ساعت در 2 مدل به نام‌های Gear S2  و Gear S2 Classic روانه بازار شده و هر دو ساعت از نمایشگر گرد 1.2 اینچی
(3 سانتیمتری) برخوردارند. عمر باتری این ساعت به 3 روز می‌رسد و با استفاده از آن می‌توان پرداخت همراه را نیز برای خرید کالا و خدمات انجام داد.

رشد سهم لنوو از بازار  رایانه سرور
بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد در سه‌ماهه دوم 2015 در مجموع 2.6‌میلیارد رایانه سرور در کل دنیا به فروش رفته است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه ‌سال گذشته 7.2‌درصد افزایش یافته است. براساس این آمار هم‌اکنون اچ پی برترین تولیدکننده رایانه‌های سرور در جهان است که با درآمد 3.4‌میلیارد دلاری کنترل 25.2‌درصد از این بازار را در اختیار دارد. جایگاه دوم در این بازار متعلق به شرکت دل است. اما‌ ای بی ام با نزول 34.3‌درصدی تنها 1.8‌میلیارد دلار درآمد کسب کرده و توانسته 13.7‌درصد از بازار را در اختیار خود بگیرد. لنوو هم با رشد خیره‌کننده 526.5‌درصدی سهم خود را به 7‌درصد در سه‌ماهه دوم ‌سال 2015 رسانده است.

نصب ویندوز 10 روی 75‌میلیون رایانه در جهان
 مایکروسافت آمار تازه‌ای از تعداد کاربران ویندوز 10 منتشر کرده که نشان می‌دهد بیش از 75‌میلیون رایانه، تبلت و ... در سراسر جهان به این سیستم عامل مجهز شده‌اند. تحلیلگران معتقدند که نصب این تعداد ویندوز 10 روی رایانه‌ها آغاز خوبی است. هر چند مایکروسافت امید دارد نصب این ویندوز روی رایانه‌ها در 3‌سال آینده از مرز یک‌میلیارد مورد فراتر رود. در سال‌های اخیر و با همه‌گیر شدن تبلت‌ها و گوشی‌ها بسیاری از کاربران ویندوز به استفاده از سیستم عامل‌های همراه مانند آندروید و iOS روی آورده‌اند و مایکروسافت امیدوار است که سازگاری ویندوز 10 با تبلت، گوشی و رایانه‌های رومیزی در آن واحد باعث تغییر شرایط شود.


تعداد بازدید :  155