شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
موقعیت‌هایی که منطقی هزینه نمی‌کنید
7 اشتباه خانم‌ها در خرید

شهروند| خرید کردن یکی از مهارت‌های اجتماعی است که نقش مهمی در مدیریت و موفقیت‌های اقتصادی دارد. درواقع هرکسی که مهارت بالاتری در خرید داشته باشد ضمن صرفه‌جویی بیشتر می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری نیز دست یابد. در این مطلب 7 نکته برای جلوگیری از ولخرجی به خانم‌ها پیشنهاد شده است.
ظاهربین نباشید: یکی از توصیه‌های جدی به خانم‌ها این است که جلوی ویترین‌های شیک وسوسه نشوند! زیرا خانم‌ها معمولا به ظاهر کالا و فروشگاه بیشتر از کارایی و کیفیت آن توجه نشان می‌دهند. بهتر است بدانید بخش قابل توجهی از هزینه دکوراسیون و اجاره فروشگاه‌های شیک از جیب خریداران تأمین می‌شود. بنابراین تصور نکنید با خرید گرانقیمت از یک فروشگاه شیک شمال شهر، لزوما بهترین و باکیفیت‌ترین خرید ممکن را داشته‌اید. کافی است کمی بیشتر جست‌وجو کنید تا متوجه شوید همان کالا را می‌توان با قیمت بهتر و در فروشگاه‌های معمولی‌تر پیدا کرد.
فریفته لوکس‌ها نشوید: بسیاری از کالاهای لوکس آپشن‌های اضافه‌ای دارند که به ندرت به کارتان می‌آید. تلاش کنید کالایی بخرید که بیشتر از لوکس بودن به کارتان بیاید و پولتان را برای آپشن‌های اضافه هدر ندهید.
مراقب خرید از حراجی‌ها باشید: همان‌قدر که خریدهای پر زرق و برق خانم‌ها را مجذوب می‌کند حراجی‌ها نیز برای آنها جذاب است اما یادتان باشد موقع خرید از حراجی‌ها زیاده‌روی نکنید و تنها به اندازه نیازتان بخرید. خریدن انبوهی جنس ارزانقیمت و به دردنخور همان اندازه دور از منطق اقتصادی است که جنسی را گران بخرید.
از دوستانتان قیمت نگیرید: برخی از خانم‌ها علاقه‌مندند بهای اجناسی را که خریداری کرده‌اند بالاتر از نرخ واقعی‌اش بگویند. این اخلاق در آقایان کمتر دیده می‌شود. بنابراین برای برآورد قیمت مناسب یک نوع کالای خاص، از منابع مختلف استعلام بگیرید و تنها به دوستانتان اکتفا نکنید.
خجالتی نباشید: اگر در فروشگاهی لوکس و مقابل یک فروشنده چرب زبان ایستاده‌اید و حس می‌کنید قیمت‌ها غیرمنصفانه است خجالت نکشید و این موضوع را به زبان آورید. بسیاری از مالکان فروشگاه‌های لوکس از این ویژگی اخلاقی خانم‌ها سوءاستفاده کرده و بیشترین بهره‌برداری ممکن را انجام می‌دهند. به‌ویژه این‌که با دوستانتان به خرید رفته باشید و حس کنند در معذوریت قرار گرفته‌اید. آنها حتی ممکن است با لحنی تحقیرآمیز بگویند «این رقم پولی نیست!» و اجناس گران‌تر را مثال بزنند و اغراق کنند. اگر آنها واقعا به این گفته اعتقاد داشته باشند چرا باید سر یک کالای بی‌ارزش آن همه حرافی کنند و چک و چانه بزنند؟
بدون برنامه نخرید: خریدهای بی‌برنامه و وسوسه‌انگیز یکی دیگر از اشتباهات رایج خانم‌هاست. این موضوع باعث می‌شود پول زیادی هدر بدهید بنابراین حتما قبل از بیرون رفتن از خانه لیست خرید تهیه کنید و به همان اندازه یا کمی بیشتر پول بردارید.
خریدهای ریز را حذف کنید: این‌که چند مجسمه کوچک بخرید که بالای یخچال بگذارید، یا به جای خرید یک دستگیره ساده، دستگیره‌های طرح‌دار و گران‌تر بخرید، سطل‌های فانتزی یا جا قاشقی پرزرق و برق، جا دستمال کاغذی فلان مدل، کاور فندک و ... بخش زیادی از پول خانم‌ها را صرف خرید کالاهای ریز و کم اهمیت می‌کند. خریدهای کوچک‌تان را کنترل کنید تا بودجه‌تان را بیهوده صرف  نکنید.


تعداد بازدید :  134