شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
سمن‌ها

حمایت 439 حامی از 216 نیازمند کامیارانی
حبیب‌الله امانی در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از مراکز نیکوکاری امداد محلات شهرستان کامیاران، ضمن گرامیداشت هفته دولت، درخصوص عملکرد مرکز نیکوکاری مسجد خلفای راشدین، اظهار داشت: این مرکز در ابتدا به‌عنوان مرکز نیکوکاری محله انتظام در سال92 در یکی از مدارس افتتاح شد.
وی ضمن اشاره به انتقال این مرکز به مسجد خلفای راشدین در‌ سال 93 و صرف مبلغی بالغ‌بر 3‌میلیون تومان بابت ساخت و تجهیز این مرکز، افزود: در این مرکز سه نوع فعالیت کمک‌رسانی شامل کمک‌های نقدی، جنسی و کمک‌های خدماتی و انتظامی ارایه می‌شود.
امانی اظهار کرد: در این مرکز تاکنون بیش از 39‌میلیون و 790‌هزار تومان کمک نقدی و بیش از 101‌میلیون و 630‌هزار تومان کمک‌های غیرنقدی و کالایی معادل و کمک‌های انتظامی بیش از یک‌میلیون و 200‌هزار تومان جمع‌آوری شده است.
وی به عقد تفاهمنامه این مراکز با اکثر صنوف سطح شهرستان شامل پزشکان، وکلا، بازاریان و... و داشتن ارتباط مستمر و دایم با آنها، اضافه کرد: همه آنها به صورت ماهیانه و ثابت در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حتی خدماتی نیازمندان زیرپوشش این مرکز را حمایت می‌کنند.
مدیر کمیته امداد کامیاران در ادامه اظهار کرد: در مرکز نیکوکاری خلفای راشدین حدود 439 نفر خیر و نیروهای افتخاری درحال فعالیت هستند که 50 نفر از آنها را بانوان و 389 نفر دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند که به صورت مستمر و دایم با این مرکز در ارتباط هستند.
 امانی افزود: اگرچه حیطه فعالیت این مرکز نیکوکاری شهری است اما باتوجه‌به دریافت درخواست‌های متعدد اقدام به پوشش خانوارهایی از روستاها کرده که در شرایط معیشتی مناسبی نیستند.
 وی خاطرنشان کرد: 216 خانوار نیازمند شناسایی شده و زیرپوشش خدمات این مرکز قرار گرفته‌اند که از مجموع آنها، 49 خانوار روستایی و 166 خانوار شهری هستند.
امانی همچنین گفت: 55 خانوار زیرپوشش این مرکز را خانوارهایی با سرپرست زن هستند که باید گفت، از مجموع خانوارهای زیرپوشش این مرکز، 137 خانوار آنها زیرپوشش کمیته‌امداد هستند، 17 خانوار زیرپوشش بهزیستی و 61 خانوار آنها زیرپوشش هیچ نهاد یا سازمانی قرار ندارند. مدیر کمیته‌امداد کامیاران درخصوص همکاری خوب این مرکز با واحدهای کمیته‌امداد این شهرستان، گفت: این مرکز در بحث فرهنگی، اشتغال، وام و... همکاری‌های خوبی را با واحدهای مختلف کمیته‌امداد داشته است.
وی در ادامه به برگزاری هر ماه دو جلسه هیأت عامل این مرکز اشاره و درخصوص اقدامات اطلاع‌رسانی این مرکز، اظهار کرد:   این مرکز در بحث اطلاع‌رسانی اقدام به تهیه و توزیع بروشورها، سررسیدها، چاپ بنرهای 12متری و نصب آنها در میادین اصلی شهر و تهیه سایر اقلام تبلیغاتی در سطح شهر کامیاران و حتی روستاهای آن برای جذب هرچه بیشتر نیکوکاران و خیران کرده است.
امانی به وجود 11 مسجد ویژه اهل تسنن در سطح شهر کامیاران اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان و به همراهی هیأت عامل و ماموستاها اقدام به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی درخصوص این مرکز و فلسفه وجودی آن به مردم کرده‌ایم.

ارایه خدمات رایگان بهزيستي به مردم در شهرستان ری
خدمات رایگان از سوی بهزیستی شهرستان ری به‌مناسبت هفته‌دولت به مردم ارایه شد. منیره حاتمی، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی شهرستان ری گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته‌دولت و با فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان والا مقام رجایی و باهنر با هماهنگی این معاونت در مراکز تحت‌نظارت درخصوص خدمات مشاوره ژنتیک و روانشناسی در مراکز شهید فیاض‌بخش و شهید خوئینی‌ها، برگزاری جلسات آموزش آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و مهارت‌های زندگی و خانواده، آموزش انتخاب همسر، عشق، ازدواج و راهکارهای مناسب جهت برطرف‌کردن  کشمکش بین همسران، اطلاع‌رسانی و ارجاع معلولین توانبخشی سازمان جهت بهره‌مندی از خدمات مشاوره ژنتیک، ارایه خدمات غربالگری شنوایی توسط متخصصان اودیولوژیست در روستاهای دورافتاده و اقماری تابعه شهرری جهت عموم مردم به صورت رایگان ارایه شد.
لازم به ذکر است، تهیه جهیزیه، وسایل خانگی، سبد کالا جهت اهدا به مددجویان تحت‌پوشش از دیگر اقدامات انجام شده در این هفته است.


تعداد بازدید :  159