شماره ۶۵۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
نیکوکاری

حمایت ستاد سمن‌ها از ازدواج آسان 14 زوج
الهه راستگو، عضو هيات‌رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به فعاليت سمن‌هاي متعدد در ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران، فعاليت يکي از اين سمن‌ها را در راستاي ازدواج آسان و تسهيل شرايط ازدواج عنوان کرد و اظهار داشت: جشن پيوند آسماني 14زوج فردا شب با حضور برخي از مسئولان شهري، هنرمندان، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و خانواده‌هاي اين افراد در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينکه شناسايي اين افراد براساس بانک اطلاعات سمن‌ها و موسسه‌هاي فعال مرتبط با ستاد صورت پذيرفته است، افزود: 25 قلم کالای موردنياز و ضروري ازجمله يخچال‌فريزر، ماشين‌لباسشويي، اجاق‌گاز، دوتخته فرش و سرويس‌خواب ازجمله هداياي ستاد به‌مناسبت ازدواج اين افراد بوده که البته هديه ديگري نيز به‌رسم يادبود همزمان با برگزاري مراسم به آنان اهدا خواهد شد.
رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران تصريح کرد: رايزني با سازمان تاکسيراني شهر تهران به‌منظور راه‌اندازي کارناوال عروس از ستاد تا محل برگزاري مراسم در برج ميلاد از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.
راستگو در پايان با اشاره به همکاري سازمان تاکسيراني، پليس‌راهور، مجموعه برج ميلاد و سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهر تهران خاطرنشان کرد: اين مراسم با حمايت ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران و اجراي جمعيت نيک‌انديش برگزار خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز:  زمینه مشارکت سمن‌ها هنگام وقوع حوادث فراهم شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تأکید بر این‌که باید زمینه مشارکت سمن‌ها هنگام وقوع حوادث فراهم شود، گفت: درحال حاضر ۴۰۰ سمن و سازمان مردم‌نهاد در سطح استان البرز درحال فعالیت است. محمدرضا عسگری مورودی در نشستی که استاندار البرز با سمن‌های استان در محل استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد به‌رغم وجود مشکلات عدیده در این استان قابل تحسین بوده است.
وی با تأکید بر این‌که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم‌نهاد دارد، افزود: در اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری نشست آموزشی و کارگاهی سمن‌های استان البرز برگزار شد که خروجی خوبی داشت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز یادآور شد: در ماه‌های آینده نشست تخصصی مسائل زیست‌محیطی با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها در البرز برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که توجه به مسائل روز جامعه نظیر خشکسالی، بحران بی‌آبی و مسائل زیست‌محیطی در کارگاه‌های آموزشی سمن‌ها صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: این کارگاه‌های آموزشی به صورت فصلی و با رویکرد بومی و توجه به مسائل منطقه‌ای برگزار می‌شود.
عسگری مورودی با اشاره به این‌که تکدی‌گری آسیبی اجتماعی است که رفع این معضل بدون کمک و مشارکت مردم و موسسه‌های مردم‌نهاد میسر نمی‌شود، افزود: کلیه مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... با مشارکت همه‌جانبه مردم تحقق پیدا می‌کند.
وی با بیان این‌که باید زمینه مشارکت مردم در اجتماع فراهم شود، عنوان کرد: درحال حاضر 400 سمن و سازمان مردم‌نهاد در سطح استان البرز درحال فعالیت است که از این تعداد 12تشکل مختص بانوان است.
وی با اشاره به این‌که 25 تشکل اجتماعی، 5تشکل علمی و 33تشکل و سمن خیریه در سطح استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: امید است همه روزه شاهد توسعه کمی و کیفی سازمان‌ها در استان البرز باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با تأکید بر این‌که در بخش سلامت 12 تشکل و در بخش گردشگری یک تشکل در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 21تشکل تبلیغات اسلامی ازجمله سازمان و موسسات مردم‌نهاد است که به خوبی در استان
 فعالیت دارند.
وی با اشاره به این‌که در مدت زمان 2‌ سال‌گذشته 9 مجوز تشکیل سمن و سازمان‌های مردم‌نهاد در استان صادر و 12 مجوز نیز درحال بررسی است، بیان کرد: این آمار در سطح شهرستان کرج 11 مجوز صادر شده و 5مجوز درحال بررسی است.
عسگری مورودی با اشاره به این‌که در بخش بهزیستی 208 مجوز تشکیل سمن صادر شده است، افزود: در بخش بهداشت و سلامت البرز نیازمند مشارکت و مساعدت مردم هستیم.
وی با تأکید بر این‌که استان البرز در مسیر 14 استان کشور واقع شده و از تعداد 33 حادثه شناخته شده زمینه بروز 28حادثه در این استان وجود دارد، گفت: باید زمینه مشارکت مردم و سمن‌ها در راستای مقابله با وقوع حوادث فراهم شود.

 


تعداد بازدید :  169