شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
... ادامه رعد و برق و وزش باد

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲ روز آینده در برخی نقاط کشور شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق، همراه با وزش باد خواهیم بود. تحت‌تأثیر این وضع شمال غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان و ارتفاعات خوزستان در ساعت بعدازظهر و اوایل شب با ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد مواجه خواهد بود. طی امروز بارش‌هایی را در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس و ارتفاعات بوشهر خواهیم داشت و طی ۲ روز آینده در منطقه زابل به سبب افزایش سرعت وزش باد پدیده باد و گرد و خاک روی خواهد داد. کمینه و بیشینه هوای تهران امروز چهارشنبه بین ۲۴ تا ۳۵ درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف در بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد در بعضی ساعات همراه با غبار محلی خواهد بود.  همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که کمینه و بیشنیه هوای تهران طی روز پنجشنبه این هفته بین ۲۴ تا ۳۶ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.   
کیفیت هوای پایتخت طی دو روز گذشته براساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتا سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسیدکربن، ازن، دی‌اکسیدنیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته به ترتیب روی اعداد ۲۳، ۸، ۴۷ و ۱۷ قرار گرفته است.  شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۵ و ۶۰ قرار دارد.   
طی این هفته نیز همچنان استان‌های اردبیل و چهارمحال‌و بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان، لرستان و یزد گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۶ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  164