شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
خارج از مرز

اینترپل در تعقیب صاحب کارخانه بچه‌سازی
صاحب یک «کارخانه بچه‌سازی» تحت تعقیب پلیس تایلند قرار گرفت.  تاجر 24ساله ژاپنی با سوءاستفاده از زنان نیازمند و از طریق لقاح مصنوعی، صاحب 16 فرزند شده و قصد داشته تعداد آنان را افزایش دهد.
پس از آن‌که 9 کودک در این کارخانه تولید بچه در بانکوک کشف شدند، میتسوتوکی شیگتا، این تاجر ژاپنی تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفته است.
 پلیس تایلند در بازرسی‌ای که از محل انجام داد 9 نوزاد را به همراه 9 زن که در ازای دریافت پول، مسئولیت مراقبت از این کودکان را برعهده داشتند، پیدا کرد. بنا بر این گزارش شیگتا پدر هفت نوزاد دیگر هم هست. آپیچارت سوریبونیا از مدیران اینترپل در تایلند گفت: در تلاش هستیم تا مشخص شود این تاجر جوان کیست و چرا اقدام به این کار کرده است. همچنین از دفاتر پلیس بین‌الملل در ژاپن، کامبوج، هنگ‌کنگ و هند درخواست شده تا در مورد سابقه این مرد اطلاعاتی جمع‌آوری کنند. مسئول پرونده رسیدگی به جرایم این مرد ژاپنی نیز گفت: دو انگیزه قاچاق انسان و سوءاستفاده از کودکان متوجه متهم است.
 همچنین شیگتا از‌ سال 2010 میلادی 41 سفر به تایلند داشته و در یکی از سفرهایش به کامبوج چهار فرزندش را با خود همراه داشته است. به نقل از روزنامه دیلی‌میل، این مرد 11 زن تایلندی را برای فرزندآوری استخدام کرده بود و قصد داشته هر‌سال صاحب 10 تا 15 فرزند شود و این کار را تا زمانی که فوت می‌کند ادامه دهد. کارخانه‌های بچه‌سازی مکان‌هایی هستند که زنان برای باردار شدن و فروش فرزندانشان تشویق شده یا به اجبار تن به این کار می‌دهند. همچنین برخی زنان فقیر برای کسب درآمد داوطلبانه اینچنین فرزندآوری می‌کنند. در مواردی نیز این نوزادان و کودکان برای فرزندخواندگی یا کار در مزارع و کارخانه‌ها فروخته می‌شوند.

کالیفرنیا در بی‌آبی و بی‌برقی پس از زلزله
زلزله‌ای ۶ ریشتری که صبح یکشنبه شمال کالیفرنیا را لرزاند، به خاطر نبود آب و برق این ایالت  را در حالت اضطراری قرار داد.
مرکز این زمین‌لرزه در فاصله ۸ کیلومتری شمال‌غرب شهر مانیون آمریکا در خلیج سانفرانسیسکو بوده است.
در این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و چندین ساختمان تاریخی آسیب دیدند. حدود 15‌هزار واحد مسکونی در کالیفرنیای‌شمالی همچنان فاقد برق هستند و برخی از مناطق نیز آب ندارند. این زلزله که بزرگی آن 6 ریشتر بود، بیش از یک‌میلیارد دلار خسارت به این ایالت زده است. همچنین این زلزله 12 زخمی داشته که حال سه تن از آنها وخیم گزارش شده است. کالیفرنیا سالیانه هزاران زلزله کوچک را تجربه می‌کند. بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۳ دستکم ۴۸۹۵ زلزله با بیش از 5/۳ ریشتر در این ایالت روی داده است که به‌طور متوسط سالیانه ۱۶۳ زلزله 5/۳ ریشتری یا بیشتر
 بوده است.

 


تعداد بازدید :  158