شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
اوکراینی‌ها درحال خواندن جعبه‌سیاه۱۴۰

کارشناسان اوکراینی به همراه اعضای کمیسیون بررسی سوانح هواپیمایی کشوری درحال بررسی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده و جمع‌بندی عوامل گوناگون در زمینه علت این سانحه هستند.
کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی که تنها مرجع بررسی چگونگی وقوع سوانح هوایی و اعلام علت آن است در ساعات اولیه پس ازسانحه هوایی یکشنبه ۱۹ مرداد به‌عنوان مسئول پاسخگویی در رابطه با دلایل این سقوط معرفی شد. این کمیسیون در ساعات ابتدایی چندین جلسه فشرده برگزار کرد و البته با پیدا شدن جعبه سیاه ایران ۱۴۰ سقوط کرده، شناسایی و بازخوانی اطلاعات آن را در دستور کار قرار داد. با توجه به این‌که طبق قوانین بین‌المللی هواپیمایی، تمام کشورهایی که در هواپیمای سقوط کرده به نحوی سهیم هستند می‌توانند زمان بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما، نماینده رسمی داشته باشند، از این رو مکاتباتی از سوی کمیته سوانح هوایی با اوکراینی‌ها به‌عنوان کشور طراح اصلی هواپیمای سقوط‌کرده صورت گرفته و آنها هفته گذشته به ایران آمدند تا در بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده شرکت کنند. البته قبل از آمدن اوکراینی‌ها رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شناسایی و بازخوانی ۵۰‌درصد از اطلاعات جعبه سیاه ایران ۱۴۰ هسا خبر
داده بود.
همچنان کار بررسی علت سانحه اخیر از سوی کمیسیون بررسی سوانح هوایی با ۱۱ کمیته مجزا درحال انجام است و به گفته وزیر راه و شهرسازی: «به زودی نتیجه این بررسی و علت سانحه اعلام می‌شود.»

 


تعداد بازدید :  128