شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
شجریان: فیلم «آرایش غلیظ» اثری پر انرژی است

همایون شجریان که خوانندگی در آلبوم موسیقی «آرایش غلیظ»‌ تازه‌ترین تجربه‌اش محسوب می‌شود،‌ می‌گوید: آلبوم «آرایش غلیظ» تغییر در سبک خوانندگی من نبوده چراکه خوانندگان بسیاری هستند که می‌توانند سایر سبک‌ها مثل پاپ، راک و غیره را قطعا بهتر از من بخوانند. از همین رو این آلبوم تنها یک تجربه ویژه برای من بوده است.  به گفته همایون، سهراب پورناظری در گذشته تجربه همکاری با سعید نعمت‌الله در سریال «وضعیت سفید» و فیلم سینمایی «بی‌پولی» را داشته است. آشنایی و اعتماد سهراب و شناخت نسبی که از نعمت‌الله داشتم باعث شد آواز تیتراژ پایانی «آرایش غلیظ» را بخوانم و خوشبختانه از آن‌جا که این فیلم سینمایی اثری متفاوت در کارنامه کاری سعید نعمت‌الله است، موسیقی‌ای که برای آن ساخته شده نیز متفاوت و دارای ویژگی‌های خاصی است.  
همایون شجریان درباره فیلم «آرایش غلیظ»‌می‌گوید: ذات فیلم «آرایش غلیظ» اثری پر انرژی است و موسیقی  این فیلم نیز باید از انرژی بالایی برخوردار می‌بود. در عین حال که من و سهراب پورناظری باید مشخصه‌های کار خود را حفظ می‌کردیم، به‌ویژگی ذاتی این فیلم که همان انرژی داشتن است، توجه می‌داشتیم.  در نتیجه بعد از بررسی‌های بسیار به این جمع‌بندی رسیدیم که از شعر مولانا استفاده کنیم.  
شجریان که در نشست خبری آلبوم «آرایش غلیظ» حضور داشت، تأکید کرد: به‌عنوان یک خواننده موسیقی سنتی، آلبوم «آرایش غلیظ» را صرفا به‌عنوان یک تجربه دوست دارم.   

 


تعداد بازدید :  125