شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
هنرمندان قوانین را تغییر دادند
مدل ایرانی چالش سطح آب یخ

شهروند| با وجود اینکه مدت زیادی از ورود حرکت نمادین «چالش سطح آب یخ» به مرزهای ایران نگذشته است، اما دوربين‌ها هر روز ويدئوهايي ضبط مي‌كنند که در آن هنرمنداني از کشورمان روی گشاده‌تری به این حرکت نشان مي‌دهند، حالا اما ديده مي‌شود هنرمندان با ريختن «سطل آب يخ» روي سرشان دست به ابداعات جذابي مي‌زنند، ابداعاتي كه در پار‌ه‌اي موارد قوانين اصلي اين چالش را نقض مي‌كند.
روز گذشته رضا عطاران با انتشار ویدئویی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، کلاه قرمزی و عادل فردوسی‌پور را به چالش سطل یخ دعوت کرد.  دعوتي كه به دنبال دعوت علی کریمی از او صورت گرفت و حالا عطاران هم تعدادي ديگر را به اين اقدام خيرخواهانه دعوت كرده  است. در ویدئویي از رضا عطاران رگه‌هایی از طنز دیده می‌شود كه نشان از ابداع جذاب او در كنار پذيرش اين اقدام خيرخواهانه بود. ویدئویي كه روز گذشته از طریق سایت برنامه نود منتشر شد.
در همين حال پیمان معادی از اصغر فرهادی دعوت کرد تا به چالش سطل آب یخ بپیوندد.  معادی از اصغر فرهادی، مهناز افشار و علیرضا عصار خواست که در این چالش قرار بگیرند. مهناز افشار هم این چالش را پس از دعوت دوستان و همکارانش پشت سر گذاشت. مهناز افشار پس از آن رضا كيانيان را در ليست دعوت‌كنندگان خود قرار داد. کیانیان به دعوت مهناز افشار پاسخ گفت و به کمپین «چالش سطل آب یخ» پیوست اما او خودش می‌گوید قصد دارد با یک برنامه‌ریزی متفاوت این کار را انجام بدهد.  
کیانیان درباره اقدام متفاوتش در اين زمينه گفت: «روز یکشنبه 9 شهریور ماه ساعت 14 در بیمارستان «محک» یک سطل آب یخ روی سر خودم می‌ریزم.»
 كيانيان بخش جذاب و ديدني اين «سطل آب يخ ريزي» خود را اين گونه توضيح داد:  «از مهناز افشار خواسته‌ام خودش سطل آب را روی سر من بریزد اما به جز این سطل، دو سطل دیگر هم داریم که در آنها مواد دیگری وجود دارد و توسط بچه‌های بیمارستان «محک» بر سر دو شخص دیگر ریخته می‌شوند.  برای اجرای این برنامه دو شخص خاصی را دعوت کرده‌ام که همان روز حضور دارند و سطل‌های دیگر بر سر آنها ریخته می‌شوند.  اما باید بگویم که این آدم‌های خاص حتما بازیگر نیستند بلکه آنها کسانی هستند که باید آن مواد خاص روی سرشان ریخته شود و آنها هم آن مواد را جمع کنند. این هنرمند ترجیح داد فعلا نام آن دو شخص خاص و همین‌طور محتوای دیگر سطل‌ها را نگوید اما از تمام مردم دعوت کرد روز یکشنبه در بیمارستان محک جمع شوند و شاهد این برنامه  باشند.»
از سوي ديگر، سحر دولتشاهی هم از اين قافله جا نماند و پس از پشت‌سر گذاشتن این چالش از هدیه تهرانی، سیدمحمد موسوی بازیکن تیم‌ملی والیبال و صابر ابر دعوت کرد تا به این چالش بپیوندند.  
در این بین عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده برنامه «90» یکی از چهره‌هایی است که دعوت زیادی از او برای حضور در این چالش صورت گرفته است.
با وجود استقبال گسترده هنرمندان از اين چالش اما سيدعلي ضيا كه از طرف سهراب پاكزاد و فرزاد فرزين به اين چالش دعوت شده بود و در ابتدا آن را پذيرفته بود، روز گذشته انصراف خودش را با اين توضيح اعلام كرد كه کودکان غزه از اهمیت بیشتری برای چنین حمایت‌هایی برخوردار هستند.
ضيا كه معتقد است اشتباه كرده است با انتشار متنی که نسخه‌ای از آن به خبرگزاري‌ها ارسال شده، تغییر تصمیم و موضع خود را اعلام کرده است.  او در اين متن گفته است كه پس از فكر كردن زياد به اين اقدام خيرخواهانه به اين نتيجه رسيده كه كودكان غزه برايش مهم‌تر‌ند و حاضر است براي همدردي با كودكان غزه  روي سرش خاك بريزد و براي آنها همه كاري كند.   در پی ایجاد کمپینی به نام «چالش سطل آب یخ» برای حمایت از تحقیق درباره یک نوع بیماری عصبی، گروهی از چهره‌های سرشناس جهانی و ایرانی با این کمپین همراه شدند و در چند روز گذشته با ریختن «سطل آب یخ» بر سر خود، حمایت نمادین خود را از این کمپین اعلام کردند.


تعداد بازدید :  169