شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

زنگ بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به نشانه استقبال از این رویداد فرهنگی در مدارس شهر اصفهان به صدا درمی‌آید.

پریوش نظریه، مجید برزگر، مهرزاد دانش، بهرام عظیم‌پور، منوچهر مشیری، محمدرضا اصلانی و علیرضا گلپایگانی کار انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه هشتمین جشنواره پروین اعتصامی را برعهده خواهند داشت.

یکشنبه هفته آینده (نهم شهریورماه) از ساعت
30 : 14 دقیقه الی 16 مراسم یادبودی برای مرحوم خواجویی در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

سه فیلم ایرانی «قصه‌ها»، «بچه» و «ملبورن» در هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که به مدیریت «آلبرتو باربرا» از فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد، شرکت دارند.

مجید برزگر کارگردان فیلم «پرویز» دومین فیلمش را نیمه دوم شهریور کلید می‌زند.

«نبض شهر من» عنوان اثری از تاها بهبهانی و «مسافر زمان» عنوان اثر تارا بهبهانی، پدر و دختر نقاش ایرانی است که آثارشان به بی‌ینال «کینگ دائو» چین راه یافته و به‌زودی عازم این کشور خواهند شد.

هفت کارگردان برنده جوایز مختلف می‌خواهند فیلمی تلفیقی به مناسبت تجلیل از پنجاه سالگی سنگاپور تولید کنند.

نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینما با تأکید بر این‌که سینمای ما از اندیشه‌های ناب امام رضا(ع) خالی است، از ساخت فیلمی درباره امام هشتم شیعیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نمایش «مریم» به کارگردانی مریم معینی که اثری برای بزرگسالان و افراد بالای 16‌سال است خود را برای حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک آماده می‌کند.

مشاور راهبردی رئیس سازمان سینمایی از اقدامات گسترده این سازمان در رفع مسائل مالیاتی سینماگران و همراهی آنان برای رفع مشکلات پیش‌رو خبر داد.

پس از پایان تور جدید گروه «کمل» همکاری سیاوش امامی و کالین بیس(نوازنده گیتار بیس این گروه) از سر گرفته خواهد شد. سیاوش امامی، گیتاریست نام‌آشنا پیش از این اثری با حضور این نوازنده مشهور منتشر کرده بود.

نمایش«وقتی ما برگردیم، دو پای آویزان مانده است.» به ‌نویسندگی،کارگردانی و طراحی ابراهیم پشت‌کوهی و با بازی نگار جواهریان آبان و آذرماه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

«شهرموش‌ها2» از امروز 5 شهریور) در 30 سینمای تهران و 50 سینما در شهرستان‌ها روی پرده می‌رود و اکران گسترده این فیلم آغاز می‌شود.

پنجمین قسمت از سری فیلم‌های پرفروش «مأموریت غیرممکن» به کارگردانی «کریستوفر مک‌کوایر» و با بازی «تام‌کروز» و فیلمنامه‌ای از «مک‌کوایر» و «ویل استیپل» به‌زودی فیلمبرداری خود را در وین، مراکش و لندن آغاز خواهد کرد.

فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی 15، 18 و 20 شهریورماه در موزه هنر هونولولو در ایالت‌هاوایی آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

تصویربرداری سریال «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در کاروانسرای خانات ادامه دارد و آهنگساز این پروژه نیز مشخص شده است.

تعدادی از کتاب‌ها و کتاب‌های الکترونیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو نمایشگاه بین‌المللی پکن و مسکو ارایه می‌شوند.

فیلم سینمایی «شیار143» به کارگردانی «نرگس آبیار»، فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی «احسان عبدی‌پور»، فیلم سینمایی «ابوزینب» به کارگردانی «علی غفاری» 4 فیلم ایرانی راه یافته به بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره هستند.
 
فیلم سینمایی «حراج» به کارگردانی حسین شهابی شنبه 8 شهریور ساعت 18 در فرهنگ سرای ارسباران اکران   می‌شود. 


تعداد بازدید :  138