شماره ۳۶۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  پالایشگاه‌ها ۲ هفته دیگر می‌توانند برگردند| امیر حمزه مالمیر معاون امور ناشران شرکت بورس با بیان این‌که طبق رایزنی‌های انجام‌شده امکان بازگشایی نمادهای پالایشی وجود دارد، گفت:  این شرکت‌ها احتمالا تا دو هفته آینده اطلاعات و گزارش‌‌های خود را به بورس ارسال می‌کنند و روند بازگشایی آنان پیگیری خواهد شد. به گفته او توقف شرکت‌های پالایشی به دلیل مباحث مطرح در مورد
اختلاف نظر با شرکت ملی پالایش و پخش است که منجر به عدم ارایه گزارشات این شرکت‌ها شده است. مالمیر افزود: طبق رایزنی‌های انجام‌شده که درنهایت به نفع سهامداران تمام شد،‌ برای‌ سال 92 کیفی‌سازی شرکت‌ها به غیراز پالایش نفت تهران منتفی شد.
  اوراق اختیار فروش تبعی جذاب بود| علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران درباره میزان تأثیر سیاست انتشار مجدد اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تأکید کرد: این اوراق برای سهامداران جزء جذاب بود و از همین رو این رویه ادامه‌دار خواهد بود. به گفته او، از ابتدای ‌سال تاکنون 158‌میلیون اوراق اختیار فروش تبعی سهام منجر به معامله شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 مجوز برای اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین| نخستین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با نام نسیم مجوز پذیره‌نویسی گرفت. صندوق‌های زمین و ساختمان به منظور تأمین مالی پروژه‌های ساختمانی راه‌اندازی شده است و بدین ترتیب سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های ساختمانی هستند می‌توانند با خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها، در پروژه مزبور سهیم شوند.
  پایان یک پذیره‌نویسی| پذیره‌نویسی اوراق اجاره 300‌میلیاردریالی کاشی و سنگ پرسپولیس یزد به فاصله یک روزمانده به مهلت قانونی خاتمه یافت. همچنین دیروز 2/49 میلیون اوراق به ارزش 8/713 میلیارد ریال در فرابورس خرید و فروش شد. در این میان هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با معامله 6/7 میلیون سهم بیشترین رشد قیمت را کسب کرد و بیشترین کاهش قیمت به بیمه‌های پاسارگاد، کارآفرین، نوین و سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم آن اختصاص داشت.


تعداد بازدید :  133